אין מים חמים במקלחת

אין מים חמים במקלחת שלכם? על מה זה מעיד? בפעם או הפעמיים הראשונות, רוב האנשים יחשבו שלא חיממו מספיק את המים וידליקו את הדוד למשך כמה שעות. זו הדרך הברורה לבזבוז חשמל שלא לפי הצורך. הדרך הנכונה היא להבין למה אין לכם מים חמים, להכיר את התקלות השונות ולפתור אותן בזמן. במאמר הבא נציג תקלות בדודים ואיך ניתן למנוע אותן.

 

אין מים חמים במקלחת בגלל רכיבים ישנים

דודי שמש ודודי חשמל הם מערכות אמינות מאוד שרוכשים אחת לעשור. בגלל שהן עובדות מעולה, בתים רבים שוכחים להחליף אותם כאשר עובר הזמן וכך הם נשארים לזמן רב יותר ומתחילים לעשות בעיות.

אם אתם מחממים את המים ואין מים חמים במקלחת, על אף שהדוד דלק לפחות שעה וחצי, זה סימן שיש לחשוב מתי בפעם האחרונה החלפתם את הדוד.

אם מדובר בדירה שכורה בבניין ישן, מומלץ לשאול את בעל הדירה, שכן הנטייה בבניינים ישנים היא להחליף רק כאשר נתקלים בתקלה.

 

מתי רצוי להחליף את הדוד?

דודי שמש ודודי חשמל רצוי להחליף אחת לעשור וזאת במידה וביצעתם בכל שנה בדיקה של איש דודים מקצועי. תחזוקה נכונה והחלפת רכיבים תקולים בעת הצורך, מאריכה את חיי הדוד שלכם ולכן היא מאוד הכרחית.

הנטייה שלנו לא לבדוק מערכות שעובדות טוב. דבר זה אולי נכון לגבי חלק ממכשירי החשמל, אך בדודים התחזוקה היא חשובה מאוד ומומלצת.

 

מה קורה כאשר אין מים חמים בבניין חדש?

בבניינים חדשים הסיפור הוא קצת שונה, מהסיבה שבהם מותקנת מערכת דודים משותפת. על גג הבניין אין מקום רב לדודים פרטיים עבור כל דייר ולכן כל הדיירים יחד משתמשים בקולטים משותפים ומערכת צינורות משותפת.

במערכות משותפות יש גם תקלות רגילות וגם תקלה מבנית אחת שיוצרת מספר מצבים שבהם אין מים חמים במקלחת גם כאשר הרכיבים תקינים.

 

התקלות המבניות של המערכת המשותפת

במערכת המשותפת קיימים צינורות משותפים שמחוברים למכלי הדודים בכל דירה ודירה. בין הצינורות למכלים לא קיימת הפרדה.

חוסר ההפרדה מייצר בעיה גם בחורף וגם בקיץ. בעונת החורף, המים בצינורות המשותפים קרים, כי אין קליטה של קרני שמש מהקולטים. דיירי הבניין מחממים את המים באמצעות הדוד החשמלי. מכלי המים בדירות חמים, אך אליהם זולגים מים קרים מהצינורות.

אם אתם בבניין משותף ואתם חשים כי דוד החשמל לא מחמם, אם לא נראית כל תקלה אחרת, כנראה שהבעיה היא בחוסר ההפרדה.

בקיץ, המים חמים בצינורות המשותפים, אך אם השכן שלכם השתמש בהם ראשון, יכול להיות שלא יישארו לכם מים.

 

איך פותרים את התקלה המבנית?

הפתרון של התקלה המבנית הוא דיי פשוט. חברות רבות ניסו למצוא פתרון יעיל ולא הגיעו למשהו שמתחבר למערכת המשותפת. רק חברה אחת הצליחה בעניין זה, החברה שלנו, חברת לפיד שהמציאה את הפקחום.

פקחום הוא למעשה רכיב חשמלי שמתחבר למערכת הדודים המשותפת ובאמצעות חיישנים מזהה מתי המים במכל שלכם חמים. כאשר דבר זה מתרחש, הוא מפעיל שסתום חשמלי שמונע כניסה של מים קרים למערכת או יציאה של מים חמים ממנה.

מערכת זו היא מערכת חכמה שפותרת את הבעיה ומאפשרת לכם לחסוך כסף רב ולנהל תצרוכת חשמל חכמה יותר.

אם גם אתם רוצים להתקין פקחום, צרו קשר עמנו דרך האתר ונשמח לעמוד לרשותכם.

 

למרות התקנת הפקחום, אין מים חמים במקלחת

אז התקנתם פקחום, אבל אתם עדיין מרגישים כי אין מים חמים במקלחת. אם זה המצב, כנראה שהבעיה היא תקלה אמיתית. כעת יש לחפש מהי התקלה. יש מספר תקלות נפוצות בדודים שכדאי להכיר. הנה כמה מהן:

 

אבנית מצטברת על גוף החימום

אבנית מצטברת על גוף החימום היא תקלה המאפיינת דודי חשמל. אתם חווים מצב של דוד לא מחמם לאחר שחיממתם את המים באמצעות הבוילר? כנראה שגוף החימום שלכם עמוס באבנית והוא ככל הנראה גם שרוף.

במצב זה המים במקלחת קרים כי גוף החימום עבד קשה מאוד עקב האבנית שהצטברה וכעת הוא הפסיק את פעולתו. כדי לתקן תקלה זו, יש להחליף את גוף החימום.

באופן כללי, לגבי אבנית בדודים, כדאי לדעת שתמיד קיימת הצטברות על חלקים שונים בדוד ומאוד חשוב להביא בעל מקצוע אחת לשנה לניקוי של החלקים השונים כדי למנוע מצב של תקלה שבה אין לכם מים חמים במקלחת.

 

קולטים מלוכלכים

קולטים מלוכלכים זו תקלה שאופיינית לדודי שמש. הקולטים הם הבסיס לקליטת קרני השמש וחימום המים. הלכלוך המצטבר מפריע להן לקלוט מספיק קרניים שיהפכו לאנרגיית חום.

דוד שמש לא מחמם יכול להיות כתוצאה ממצב זה. זוהי תקלה יחסית פשוטה וניקוי מהיר של הקולטים יחזיר את הדוד שלכם לתפקד.

 

נזילות מאזורים שונים בדוד

רכיב נוסף שקיים בדודים הוא צינורות. כאשר קיימת נזילה מאחד הצינורות עקב קרעים וחתכים, יכול להיות שלא יהיו מים חמים במקלחת.

כאשר מדובר בבית פרטי, יהיה קל מאוד לזהות את הנזילה כי היא נראית באופן פשוט לעין. בבתים משותפים, מומלץ להביא איש מקצוע שיזהה היכן במערכת המשותפת נמצאת הנזילה.

כדאי לדעת, שכאשר הנזילה היא בצינורות המשותפים, על כל דיירי הבניין להשתתף בתיקון התקלה, אך כאשר התקלה היא בצינורות של המכל, התיקון יהיה על הדייר.

 

בעיות חשמל בדודים

תקלות נוספות שעשויות להתרחש בדודים הן תקלות שמקורן בקצר חשמלי. סביבת הדוד היא סביבה שיש בה הרבה מים ומספר רכיבים חשמליים.

השילוב של השניים יחד לעיתים מביא לכך שאל הסביבה החשמלית המים מגיעים ונוצר קצר. בתקלה זו יש לטפל מיד באמצעות חשמלאי דודים מוסמך.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן