אין מים חמים בדירה חדשה

דוד שמש וחשמל הם המצאה גאונית שמשתמשים בה עד היום גם בדירות חדשות. כשאנו רוכשים דירה חדשה או משכירים דירה בבניין חדש, אנו לא מתארים לעצמנו מצב שאין מים חמים בדירה חדשה. נצפה שהדוד יעבוד כמו שצריך ללא תקלות. במקרה של דירות חדשות בדרך כלל לא מדובר בתקלה, אלא בבעיה אחרת שעליה נדבר במאמר הבא.

 

אין מים חמים בדירה חדשה בשל בעיה מבנית

הדירות החדשות של היום שונות מאוד מהדירות שנבנו בעבר. גג הבניין קטן מלהכיל דוד פרטי לכל דייר כפי שהיה קורה בבניינים קטנים יותר. כאשר בכל בניין יש יותר ממאה דיירים, יש צורך בפתרון קצת שונה מדוד החימום הרגיל.

כיום בבתים משותפים מותקנת מערכת דודים משותפת כאשר לכל דייר יש דוד קטן בצמוד לדירה שמחובר למערכת צינורות משותפים וקולטנים משותפים. הבעיה שכולם משתמשים במים החמים יחד ואנשים שרוצים להנות ממקלחת חמה עשויים למצוא את עצמם במצב שאין מים חמים בדירה חדשה.

 

ההשפעה של הבעיה המבנית בימי הקיץ

בימי הקיץ, הקולטנים המשותפים אוגרים אנרגיית אור שהופכת לאנרגיית חום ומחממת את המים שבצינורות. המים החמים מגיעים אל הדודים שבדירות עם פתיחת המים החמים עבור המקלחת.

שכן שהתקלח מוקדם יותר, יזכה לקבלת כמות מים חמים גדולה, כאשר השכן שלו, שנכנס זמן מסוים אחרי, לא יזכה לכך ויצטרך לחכות למים חמים מהשמש או להדליק את הדוד החשמלי. זו אחת הסיבות שדוד שמש לא מוציא מים חמים בדירה חדשה, כי פשוט מישהו השתמש בהם קודם. זה לא שיש תקלה של דוד שמש לא מחמם, הכל עובד כשורה במערכת, אך פשוט המים הולכים אל השכן.

 

ההשפעה של הבעיה המבנית בימי החורף

בחורף הבעיה המבנית של המערכת המשותפת קצת שונה וגורמת למצב של תקלה מדומה שבה דוד חשמל לא מחמם. בחורף כל דייר מחמם את המים שבדוד בעזרת אנרגיית החשמל והוא משלם לחברת החשמל על אנרגיה זו.

הבעיה מתחילה כאשר בדוד שלכם יש מים חמים, אך בצינורות המשותפים המים קרים והם זולגים ישירות אל הדוד החם. מצב שאין מים חמים בדירה חדשה או שיש מים פושרים, נובע מחוסר בשסתום בין הצינורות המשותפים למיכל הדוד.

 

הפתרון החכם שפותר את התקלה המבנית

חברות רבות רצו למצוא פתרון שיפתור את המצב שבו אין מים חמים בדירה חדשה והפתרונות הנפוצים היו החלפת מערכת הדוד המשותפת באמצעי חימום אחר. אמצעי חימום אלו לרוב יקרים מאוד ולא חסכוניים ולכן הם אינם תחליף טוב עבור הבעיה. חברת לפיד שעוסקת בתחום כבר זמן רב, הביאה את הבשורה והמציאה את פטנט פקחום.

מדובר על מערכת קטנה שעובדת באמצעות חיישני רגש שיכולים לזהות חום. החיישנים מסמנים למערכת כי מכל הדוד שלכם חם. במצב כזה, המערכת מפעילה שסתום בין הצינורות למיכל וכך בחורף לא זולגים מים קרים אל הדוד ובקיץ המים החמים לא בורחים אל השכן.

הפתרון של פקחום הוא פתרו מאוד חסכוני. הוא מאפשר לכם לנצל את המים החמים שבדוד עד תום וגם מונע מכם להדליק את הדוד יותר פעמים. בצורה זו אתם יכולים לחסוך לא פחות מחמישים אחוזים מתצרוכת החשמל שהולכת על חימום המים בבית שלכם.

 

תקלות שעשויות להיות לאחר מספר שנים

מעבר לתקלה המבנית, לאחר מספר שנים עם הדוד, עלולות לצוץ תקלות שאת רובן ניתן למנוע עם תחזוקה נכונה. הנה מספר תקלות נפוצות בדודים שעשויות לגרום למצב שאין מים חמים בדירה חדשה שעברה מספר שנים עם הדוד.

 

תקלות כתוצאה מאבנית

האבנית היא גורם מספר 1 לתקלות בדודי שמש וחשמל. האבנית נוצרת מחימום המים ולכן לא ניתן למנוע את ההיווצרות שלה. בכל סבב של חימום מים, שוקעת אבנית על כל חלקי הדוד.

מכיוון שאנו מתקלחים בכל יום, נוצרת המון אבנית שהופכת לחזקה מאוד והורסת חלקים רבים המפסיקים את פעולת הדוד וגורמים לכם לתקלת אין מים חמים בדירה חדשה. כדי למנוע זאת, חשוב לתחזק נכון את הדוד ולנקות אותו מאבנית אחת לשנה. ניתן לבצע זאת לבד או על ידי איש דודים.

 

תקלות כתוצאה מבעית קולטים

הקולטים הם הרכיב שקולט את קרני השמש. כאשר הקרניים לא נכנסות אל הקולט, הן יוצרות את התקלה שבה אין מים חמים בדירה חדשה. לרוב מצב זה יתרחש כאשר הקולטנים מלוכלכים מאוד ומאובקים.

כדי שקליטת קרני השמש תהיה מספיק חזקה לחימום המים, עליכם לנקות את הקולטנים אחת לתקופה. רצוי שזו תהיה תקופה של לא יותר משנה.

 

תקלות שריפה של גוף חימום ותרמוסטט

גוף החימום הוא הרכיב שמחמם את המים במיכל המים בעת החורף. כאשר גוף החימום תקול או התרמוסטט, אין מים חמים בדירה חדשה כי אין מי שיחמם אותם.

גוף חימום לרוב יישרף כאשר האבנית הצטברה עליו יתר על המידה. בדרך כלל כל מכסה הפלאנג' שאמור לשמור על גוף החימום והתרמוסטט נשרפים יחד וצריך להחליפם. ניתן למנוע זאת על ידי ניקוי אבנית אחת לשנה.

 

אין מים חמים בדירה חדשה – בעקבות נזילה

עוד תקלה שיכולה להתרחש בדירה חדשה או ישנה היא נזילה. הנזילה לא מאפשרת מעבר של מים חמים באופן תקין ואתם תחוו מצב שבו הדוד לא מחמם.

נזילה יכולה להתרחש כאשר החיבורים של הצינורות אינם תקינים ואז יש לקרוא לאיש דודים על מנת שיבצע חיזוק שלהם. אפשרות נוספת היא שיש קרעים, חריצים או חורים בצינור שיוצרים את הנזילה ובגלל זה הדוד לא מחמם בדירה חדשה. במצב כזה איש הדודים יצטרך להחליף את הצינורות התקולים והבעיה תיפתר.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן