אין זרימה של מים חמים

כבר כמה ימים שאתם מגיעים הביתה אחרי העבודה, מדליקים את הדוד החשמלי ומרגישים כי אין זרימה של מים חמים או שיש מים חמים בחמש הדקות הראשונות של המקלחת ומהר מאוד הם הולכים ומתקררים. זהו מצב מבאס מאוד, אבל חשוב וכדאי לדעת שהוא נובע ממצבים מסוימים שיש להם פתרון. בכתבה הבאה נסביר על התקלות והפתרונות האפשריים.  

 

אין זרימה של מים חמים בעקבות מערכת דודים משותפת

התלונה של אין זרימה של מים חמים בדוד, מאוד נפוצה בבנייני דירות משותפים. הדיירים שגרים בבניין חולקים מערכת דודים משותפת עם צינורות משותפים ולכן כל חימום של מים בבניין מגיע קודם לדוד של הדירה, אך לא עוצר שם ומגיע דרך הצינורות המשותפים גם לשכנים שלכם.

מדובר על בעיה מבנית מוכרת שחברות רבות ניסו למצוא לה פתרון יעיל ורובן מצאו פתרונות שעוקפים את המערכת, אך מביאים איתם גם עלויות גבוהות. כיום הפתרון היעיל והחסכוני לבעיה מבנית זו נמצא בחברת לפיד שהמציאה את מערכת הפקחום.

מערכת פקחום היא למעשה ווסת המזהה באמצעות חיישנים מתי יש לכם מים חמים בדוד. כאשר המערכת מזהה זאת, היא מפעילה באמצעות רכיב חשמלי שסתום המייצר הפרדה בין הדוד של הדייר לצינורות המשותפים. בדרך זו, הגרים בדירה יכולים לקבל זרימת מים חמים בצורה טובה ומבלי להיות תלויים בשימוש של השכן. (לקריאה נוספת על מקרים שדוד לא מחמם – כנסו).

 

מקרים שגוף החימום נשרף

עוד מצב שעשוי להתרחש בדודים וגורם למצב שבו אין זרימה של מים חמים  בדוד הוא כאשר גוף החימום נשרף ומפסיק לעבוד. תקלה זו לא מתרחשת מיד ולמעשה מדובר בתהליך של הצטברות אבנית במשך זמן רב.

אנשים שמבצעים תחזוקה שנתית וניקוי אבנית בדוד, מונעים את המצב הזה וכך שומרים על הדוד לאורך זמן. בעניין זה חשוב להבין כי דוד חשמל ושמש יכול להישאר תקין עשר שנים ולפעמים גם יותר, כל עוד התחזוקה שלו טובה.

כאשר מצטברת אבנית על גוף החימום, היא חוסמת ממנו את האפשרות לעבוד באופן מיטבי. ברגע שהאבנית הופכת להיות קשה יותר, גוף החימום מנסה לעבוד חזק יותר ועם הזמן, הוא נשרף מעודף עבודה.

 

צינור המים החמים קרוע

דוד החשמל ודוד השמש מחוברים לצינור המעביר את המים החמים. מדובר על צינורות שעשויים מפלסטיק שעם הזמן מתבלה ומקבל סדקים היוצרים נזילות.

כאשר אנו לא מבצעים תחזוקה קבועה לדוד ולא מחליפים צינורות כאשר הם בלויים, הם עלולים עם הזמן להיקרע. צינור קרוע לא מעביר מים חמים וכך למעשה מונע זרימה של מים חמים באופן קבוע אל הדוד.

 

הקולטנים תקולים

כאשר אנו משתמשים בדוד שמש ולא בדוד החשמל, אנו למעשה מקבלים חימום של המים בעזרת קרני השמש הנקלטות בקולטנים. קליטה טובה של קרני שמש, תביא למים חמים בצורה טובה יותר.

כאשר הקולטנים מלוכלכים או מלאים באבנית, הם לא מבצעים את עבודתם כראוי ולמעשה לא קולטים את מלוא קרני השמש כפי שיכלו לעשות במידה והיו נקיים. אדם שמבצע תחזוקה שנתית ומנקה את הקולטנים באופן קבוע, יכול להיות רגוע, כי יקבל קליטת קרניים מלאה וטובה.

קולטנים עשויים להתמלא אבק או מעט אבנית. לרוב לא תמצאו עליהם כמויות אבנית גדולות כמו על גוף החימום, מהסיבה שאין בהם מעבר של מים כמו באזור הצינורות או מכל הדוד. לכן, פעם בשנה, ניגוב קל עם מטלית לחה וקצת חומץ בהחלט יעשו את העבודה בצורה טובה.

 

אבנית על הפלאנג'

עוד מקום שיש בו הצטברות של אבנית הוא בדרך כלל האזור של הפלאנג'. מדובר על מעין קונוס עשוי פלסטיק קשיח או מתכת והוא למעשה הרכיב שמגן על גוף החימום, חוטי החשמל והתרמוסטט.

לפעמים מצטברת אבנית על הפלאנג' ובתוכו והיא הורסת את התרמוסטט, חוטי החשמל וגוף החימום. אחת לשנה יש לבדוק עם חשמלאי דודים שאזור הפלאנג' נקי מאבנית. כמו כן, מומלץ לבדוק שהוא אינו שבור או מלא בחלודה. תחזוקה נכונה תמנע מצבים שבהם אין לכם מים חמים בדוד.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן