אין לי מים חמים מהקולטים  

יש לכם דוד שמש ויום קיץ בחוץ, על פניו, לא אמורה להיות לכם בעיה של מים חמים ולמעשה את ם צריכים לקבל מים חמים בכל שעות היממה. למרות זאת, יש מצבים שבהם לא יהיו לכם מים חמים ביום שמשי וזאת כי יש תקלה כלשהי בקולטים. מצב שבו תתלוננו כי אין לי מים חמים מהקולטים, עשוי להתרחש במספר מצבים שעליהם נפרט במאמר זה.

 

מהם קולטים ותפקידם בדוד השמש

דוד השמש נחשב לאחת ההמצאות הטובות ביותר בארץ לצורך חימום המים. היתרון של דוד השמש זו היכולת להשתמש במשאב הטבעי של קרני השמש כאנרגיה ובאמצעותם לחמם את המים ללא עלות.

בכל דוד שמש קיים רכיב מרכזי שדרכו נקלטות קרני השמש ומתחילות את התהליך שבו הן הופכות מקרניים בעלות אנרגיית אור לאנרגיית חום שיכולה לחמם את המים. חימום טוב ומספק שיוכל לגרום למים להתחמם לזמן רב, מחייב שהקולטים יהיו תקינים ויאפשרו את הקליטה של הקרניים.

 

תקלות שעשויות להתרחש בקולטים

תקלות נפוצות בדודים הן ללא ספק משהו שקורה בכל מיני רכיבים של הדוד וגם בקולטים. ריכזנו עבורכם את כל התקלות שעשויות להתרחש בקולטים ולחבל לכם בקליטת קרני השמש בצורה טובה לצורך חימום המים.

 

אין לי מים חמים מהקולטים כי הם חסומים

מצב שבו דוד שמש לא מחמם עשוי להתרחש כאשר הקולטים חסומים. החסימה יכולה לנבוע מאבק או אבנית שמצטברים עליהם.

כאשר האבק או אבנית מצטברים על הקולט הם למעשה חוסמים אותו מלקבל את מלוא קרני השמש וכך אתם למעשה מקבלים אנרגיית אור פחותה.

האמרה "אין לי מים חמים מהקולטים" היא לא נכונה, יש לומר כי הקולטים כנראה חסומים מאבק או אבנית ויש לנקות אותם על מנת לקבל את מלוא האנרגיה לחימום המים.

 

איך מנקים אבק או אבנית מהקולטים?

פעולת ניקוי האבק או האבנית מהקולטים היא דיי פשוטה. אם אתם גרים בבית פרטי, הרי שאתם יכולים לעלות לגג ולנקות את האבנית או האבק עם מטלית לחה ומעט חומץ.

אם אתם גרים בבניין משותף, כל התקלות של דוד חשמל לא מחמם ותקלות בדוד שמש מחייבות הזמנה של בעל מקצוע מהסיבה שמדובר במערכת דודים משותפת המצריכה עבודה מקצועית של איש דודים.

 

אין לי מים חמים מהקולטים כי הם שבורים

אין לי מים חמים מהקולטים כי יש בהם שבר והם לא יכולים לבצע את פעילותם כראוי. שבר בקולטים לא מאפשר להם לקלוע את קרני השמש בתוכם ולהעביר אותם אל המשך התהליך.

מדובר על תקלה שמחייבת הזמנת איש דודים והחלפת קולטים. בזמן זה, סביר שתחוו מצב של דוד לא מחמם, עד ההחלפה, תוכלו להשתמש בדוד החשמל שעובד על אנרגיית החשמל במקום אנרגיית השמש.

 

אין לי מים חמים מהקולטים כי הם ישנים

אין לי מים חמים בדוד מהקולטים כי הקולטים ישנים. זו בעיה שנמצאת בדרך כלל במערכות דוד ישנות שלא החליפו אותם לפחות עשור או שנים קדימה. בזמן זה הטכנולוגיה התפתחה ויש קולטים שמבצעים עבודה הרבה יותר טובה.

קולטים ישנים עשויים לא לחמם את המים בצורה טובה ולגרום לכך שלא יהיה לכם אספקת מים חמים ביום קיץ לאורך כל היממה. החלפה של הקולטים לאחר עשור היא פעולה נדרשת.

 

אין לי מים חמים מהקולטים כי יש נזילה מהצינורות שלהם

בתוך כל קולט יש צינורות שתפקידם להעביר את המים החמים. הצינורות שבקולט עשויים להיות תקולים ועם נזילה.

במצב של נזילה, תהליך חימום המים יהיה משובש. אם אתם מתלוננים על מצב שאין מים חמים בדוד בגלל הקולטים, כדאי לבדוק האם מדובר בנזילה.

את הבדיקה כדאי לעשות באמצעות איש דודים שיגיע אליכם ובמידת הצורך גם יתקן את הנזילה ויחזיר את הקולט לתפקוד.

 

כמה יעלה לכם להחליף את הקולטים?

רוצים להחליף את הקולטים על מנת שיבצעו עבודה טובה יותר ולמנוע את המצב של אין מים חמים מהקולטים? כל מה שאתם צריכים הוא להזמין איש דודים שיבצע את ההחלפה.

עלות הקולט תלויה בגודל הדוד שהוא צריך לחמם. במידה ויש לכם דוד קטן של 80 ליטרים, הקולט עשוי לעלות לכם כ-1700 שקלים לא כולל עבודת ההתקנה.

אם הדוד שלכם הוא ממוצע והליטרים שלו הם 150, קולט יעלה לכם בטווח של 2000-2400 שקלים לא כולל עבודת ההתקנה. המחירים כמובן משתנים מחברה לחברה.

*טווחי מחירים מתוך הרשת, יכולים להשתנות מעת לעת

 

תקלות נוספות שעשויות להתרחש בדודים

מעבר לתקלות הקולטים, יש תקלות נוספות שעשויות להתרחש בדוד השמש. חלק מהתקלות קשורות לאבנית שמצטברת על חלקים מסוימים בדוד וגורמת לרכיבים לא לעבוד ויש גם תקלות שהן פשוט תקלות מבניות של מערכת הדודים המשותפת, במידה ומדובר בבניין דירות.

מערכות דודים משותפות הן מערכות שבהן גם הקולטים משותפים וגם מערכת הצינורות משותפת. בין הצינורות לדודים בכל דירה אין הפרדה ולכן הדיירים לפעמים חווים מצבים שבהם המים נגמרים מאוד מהר.

כיום לבעיה הזו יש פתרון מהפכני בחברה אחת בארץ, חברת לפיד שבה תוכלו לרכוש את הפקחום. מערכת חכמה שיודעת לזהות מתי המים בדוד חמים ואז היא מייצרת שסתום שמונע ממים קרים מהצינורות להיכנס למערכת.

 

פקחום עוזר לזהות תקלות

כאשר יש לכם פקחום ובכל זאת אין לכם מים חמים, אתם יכולים לדעת כי בוודאות מדובר בתקלה שיש לבדוק. הזמינו איש דודים שיבדוק את הקולטים המשותפים ואת כל מערכת הדוד ויתקן את התקלות.

בבניין משותף, מערכת הקולטים היא משותפת ויש בה מספר קולטים. איש הדודים יצטרך לבדוק את כל המערכת ובהחלט יכול להיות שימצא כי אחד מהקולטים לא תיקן ויש להחליפו.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן