למה אין מים חמים מדוד שמש?

אחד הדברים שאנו תמיד שואלים כאשר אנו עוברים לדירה חדשה היא האם יש במקום דוד שמש? הסיבה שאנו שואלים זאת, היא כדי לחסוך בחימום המים בימי הקיץ. לפעמים אנו עוברים לדירה שיש בה דוד שמש ומגלים שעל אף קיומו, אין לנו מים חמים. למה אין מים חמים מדוד שמש? מה יכולות להיות הסיבות לכך? על שאלות אלו נענה במאמר הבא.

 

למה אין מים חמים מדוד שמש בבניין משותף

בנינים משותפים של היום קיימות דירות רבות ועל גג הבניין אין מספיק מקום על מנת להציב דוד שמש לכל דייר. כדי לפתור את הבעיה הזו ועדיין לקבל את היתרונות שקיימים בדודי שמש, מציבים כיום מערכת דודי שמש משותפת לכל דיירי הבניין.

מערכת זו למעשה משלבת מספר גדול של קולטים משותפים יחד עם צינורות משותפים ואלו מחוברים לדודים קטנים שנמצאים בצמוד לדירות השונות.

הבעיה העיקרית של דודי השמש במערכת המשותפת היא למעשה בריחת המים החמים לשכנים שמתקלחים לפניכם. אם כל היום הקולטים חיממו את המים ויש מים חמים בצינורות, הם יגיעו קודם לכל מי שהתקלח ראשון.

אם אתם שואלים את עצמכם למה אין מים חמים בדוד שמש, יכול להיות שפשוט אתם מתקלחים לאחר שכל דיירי הבניין כבר התקלחו.

 

מה הפתרון לבעיית המים החמים בבניינים משותפים?

הפתרון הטוב ביותר כיום ואפשר לומר שהוא גם הפתרון היחיד שמתחבר למערכת המשותפת הוא פקחום.

מערכת חכמה שמתחברת למערכת המשותפת, מזהה את המים החמים שזורמים בצינורות ומייצרת שסתום כאשר המים מגיעים למכל שלכם. בצורה כזו אתם יכולים לדעת בוודאות שיהיו לכם מים חמים לאחר שהשמש חיממה אותם כל היום.

 

תקלות נפוצות בדודי שמש שגורמות לחוסר במים חמים

אם התקנתם את מערכת פקחום ועדיין הדוד לא מחמם, יכול להיות שהבעיה היא כבר לא מבנית ויש לכם באמת תקלה. כעת אנו נמנה את תקלות הנפוצות בדודים שכדאי לכם להכיר.

 

קולטים לא נקיים

לקולטים יש תפקיד מאוד חשוב בדודי השמש והם אלו שמאפשרים את ההתחלה של תהליך חימום המים. רוצים לדעת למה אין מים חמים בדוד שמש? בדקו תחילה את הקולטים.

הקולטים הם למעשה הרכיב שדרכו נקלטות קרני השמש ובאמצעותו אנרגיית האור שלהן הופכת לאנרגיית חום המחממת את המים שבצינורות הקטנים הנמצאים בתוך הקולט.

כאשר הקולטים לא נקיים ויש עליהם אבק או אבנית, הם לא מאפשרים קליטה מלאה של קרני השמש ואתם תחוו מצב שבו דוד שמש לא מחמם.

הפתרון היעיל ביותר למצב זה הוא פשוט לנקות את הקולטים. ניקיון הקולטים מתבצע בעזרת מטלית לחה עם מים ומעט חומץ. בבניינים משותפים רצוי לעשות זאת בעזרת איש מקצוע מהתחום.

 

קולטים שבורים

עוד בעיה שקיימת בדודי שמש היא כאשר הקולטים שבורים. מבנה הקולטים כולל את האזור בו נקלטות קרני השמש, אם מבנה זה שבור, לא יכנסו קרניים והדוד לא יחמם את המים. רוצים לדעת למה לא יוצאים מים חמים מדוד השמש? בדקו שהקולטים תקינים.

הדרך הנכונה לפתור את הבעיה הזו, היא להתקשר לאיש דודים שיחליף עבורכם את הקולטים. אם הקולטים ישנים, זו בהחלט הזדמנות להחליף אותם בחדשים ולא רק לבצע תיקון.

 

נזילות של הדוד

עוד תקלה שעשויה להתרחש בדודי שמש היא נזילה. בדודי שמש קיימים צינורות גם בקולטים וגם צינורות המחוברים למכל המים. כאשר קיימת נזילה באחד מהם, לא תקבלו מים חמים.

תקלה זו מתרחשת גם בדודי שמש וגם בדודי חשמל. אם יש לכם דוד חשמל לא מחמם, כדאי לבדוק האם קיימת נזילה.

תיקון של נזילה מצריכה הזמנה של איש מקצוע שיגיע אליכם, יזהה היכן נמצאת הנזילה ויחליף את הצינור. אם מדובר בבניינים משותפים, יש לוודא היטב היכן נמצא הצינור הנוזל.

 

אילו תקלות נפוצות בדודי חשמל?

למעשה, דודי חשמל הם אותה המערכת של דודי השמש, רק שהם מחוברים למספר רכיבים חשמליים. כאשר מתקרר בחוץ, הקולטים מפסיקים את פעולת קליטת הקרניים וחימום המים מתבצע באמצעות גוף החימום שאותו אנו מפעילים באמצעות הבוילר.

אל גוף החימום מתווסף גם תרמוסטט שאחראי על וויסות החום ויחד הם מכוסים במשולש הנקרא פלאנג'. יש מספר תקלות שמתרחשות ברכיבים אלו, כאשר הנפוצה ביותר היא הצטברות של אבנית.

 

למה האבנית היא גורם מפריע לרכיבים החשמליים של הדוד?

האבנית מורכבת מחומרים הנמצאים במים וככל שהיא מצטברת היא הופכת לאבן קשה שגורמת לרכיבים לעבוד קשה יותר. רוצים לדעת למה הדוד לא מחמם את המים? בדקו האם קיימת הצטברות של אבנית.

כאשר מצטברת אבנית על גוף החימום, הוא לא מצליח להגיע לביצועים הקודמים ולכן פועל הרבה יותר חזק. מצב זה עשוי להביא לשריפתו. אם אתם חשים כי אין לכם כלל מים חמים בחורף, יכול להיות שהוא פשוט נשרף.

 

התקלות שמתרחשות בדודי חשמל בבניינים משותפים

בבניינים משותפים אנו רואים שקיימות גם תקלות מבניות של המערכת המשותפת בחורף. בעונה זו, אנו נשתמש בדוד החשמלי כדי לחמם את המים שבמכל הדוד כי בצינורות המשותפים המים קרים.

הבעיה מתרחשת בעיקר כאשר המים הקרים שבצינורות זולגים אל הדוד החם ואתם מתחילים לחוש לאחר חמש דקות של מקלחת כי המים מתחילים להיות פושרים.

את הבעיה הזו הפקחום פותר בקלות. הוא מזהה מתי המים במכל שלכם חמים לאחר שחיממתם אותם והוא מייצר שסתום ששומר מזליגת המים הקרים אליהם.

כיום פתרון זה הוא הפתרון היחיד שמתפקד היטב בחורף ובקיץ ומתחבר למערכת הקיימת. אם גם אתם מעוניינים בהתקנת מערכת זו, צרו קשר באתר ונשמח לעמוד לשירותכם בכל עת.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן