מים חמים בדוד שמש נגמרים מהר

יום קיץ, הגעתם הביתה, נכנסתם למקלחת בידיעה שיש לכם מים חמים. בהתחלה, באמת היום מים חמים מאוד. למרבה הפלא, בכל דקה שעברה, המים החלו להתקרר. מה גורם לתחושה של מים חמים בדוד שמש נגמרים מהר? על כל הסיבות לתופעה הזו, נדבר במאמר הבא.

 

מערכת הדוד הסולארית בבניינים משותפים – להכיר מקרוב

רוב האנשים יודעים איך עובד דוד שמש יחיד. יש קולט שמחובר לצינור שמחובר למכל מים בנפח מסוים. כל המערכת נמצאת על גג הבית ולרוב אין איתה בעיות, פרט לתקלות בלאי של רכיבים מסוימים.

כאשר מדובר בבניין משותף, לרוב בניין חדש עם כמות דירות גדולה, אין מספיק מקום על גג הבניין כדי להכיל את כל המערכת עבור כל דייר ודייר.

בבניינים משותפים המערכת נראית קצת שונה ולמעשה מדובר על מערכת סולארית משותפת. במערכת זו יש כמות גדולה של קולטים משותפים שמחוברים למערכת מסועפת של צינורות משותפים שמחוברים למכלים קטנים הנמצאים ליד כל דירה ודירה.

אם המים החמים נגמרים מהר בדוד השמש של המערכת הסולארית, זו יכולה להיות תקלה וזה גם יכול לנבוע ממצב מבני מסוים של המערכת שגורם לכך. על התקלות והבעיה המבנית נדבר כעת.

 

מים חמים בדוד נגמרים מהר – תקלות מוכרות

הבעיות של מים חמים בדוד שמש שנגמרים במהירות, קשורים לרוב לבעיות שקיימות בקולטים. הקולטים הם המקור לספיגת קרני השמש והפיכת אנרגיית האור שלהן לאנרגיית חום. כאשר הן לא מבצעות את עבודתן, המים לא מתחממים כראוי.

 

קולטים מלוכלכים או מלאים באבנית

אבק ואבנית הם אחת הבעיות שקיימות במערכות סולאריות. הקולטים שאחראיים על צבירת קרני השמש והפיכת האנרגיה שלהם לאנרגיית חום, לא נקלטים באופן תקין ולכן המים לא מתחממים כמו שצריך. במצב זה אתם עשויים לחוש כי הדוד הפסיק לחמם.

 

קולטים שבורים

קולטים שבורים הם ללא ספק מצב שבו אתם תרגישו כי דוד השמש הפסיק לחמם. בתקלה זו קרני השמש לא נכנסות כלל אל הקולטים ולכן אין מה שיחמם את המים.

מיקום השבר גם משפיע על חימום המים. במידה ומדובר בסדק קטן, יכול להיות שחלק מהמים כן יתחממו, אך כנראה שלא מספיק ואתם תקבלו מים חמים בדוד השמש שנגמרים מהר. תיקון הקולטים יביא לחימום מים תקין ומלא.

 

נזילות בצינורות הקולטים

בתוך הקולטים ישנם צינורות דקים שהמים מתחממים בהם מקרני השמש ועוברים אל מערכת הצינורות המשותפת ומשם אל המכלים.

כאשר קיימת נזילה בצינורות הקולטים, המעגל למעשה נשבר והמים לא מתחממים כמו שצריך. במצב זה, לרוב תרגישו שהמים החמים בדוד השמש נגמרים מהר. לפעמים מדובר בעניין של מספר דקות שחולפות והמים הופכים לפושרים.

 

בעיה הקשורה במערכת המשותפת

המערכת המשותפת הסולארית שונה באופן מהותי ממערכת דוד ביתי יחיד. כמו שאמרנו קודם, המערכת מתבססת על קולטים משותפים ומערכת צינורות משותפת לכל דיירי הבניין יחד.

המים שמתחממים מהקולטים ובמערכת הצינורות המשותפים, מגיעים למכלי המים שנמצאים בדירות. בין מערכת הצינורות המשותפים למכלים אין שסתום שעוצר את מעבר המים.

בקיץ, דיירי הבניין יקבלו מים חמים ברוב שעות היום ומי שהתקלח ראשון הוא זה שייהנה מהמים החמים. בחורף, הבעיה גדולה יותר ולמעשה, בצינורות המשותפים יש מים קרים שזולגים אל הדוד החם שהדיירים חיממו באמצעות החשמל.

כך למעשה המים מתקררים ואתם חווים מקלחות עם מים חמים שנגמרים מהר. מדובר על תקלה מבנית של המערכת עצמה. חברות רבות העוסקות במערכות סולאריות חיפשו פתרונות שיפתרו את הבעיה הזו, רובן מצאו חלופות שאינן טובות יותר וגם לא זולות.

 

האם יש פתרון?

בעניין זה קיימת בשורה טובה. החברה שלנו, חברת לפיד, העוסקת במשך שנים במערכות סולאריות, מצאה פתרון יישומי מעולה שמתחבר למערכת הקיימת ופותר את הבעיה.

לפתרון לנו יש שם וקוראים לו פקחום. מדובר על פטנט מהפכני שמתחבר למערכת הקיימת ויודע לזהות מתי המים שלכם במכל הדוד חמים.

לאחר הזיהוי, הוא יפעיל שסתום חשמלי שלא יאפשר כניסה של מים קרים מהצינורות. בצורה כזו, אתם תוכלו להנות מהמים החמים שחיממתם בדוד החשמלי.

 

האם השסתום החשמלי של פקחום עובד גם בקיץ?

השסתום החשמלי של מערכת פקחום עובד באופן אוטומטי כאשר חיישני המערכת מזהים כי יש מים חמים במכל הדוד. אין זה משנה אם מדובר ביום קיץ או ביום חורף. מה שמשנה זה האם יש מים חמים בתוך המכל שיש לשמור עליהם.

 

היתרונות של המערכת מעבר לשמירה על המים החמים

מעבר ליתרון של השמירה על המים החמים, לפקחום יתרון ברור נוסף. ברגע שהמים החמים נשמרים במכל הדוד, אתם תפסיקו לחוות מצב שבו המים החמים בדוד השמש נגמרים מהר. כתוצאה מכך, אתם לא תצטרכו לחמם את המים שוב ושוב באמצעות מתג החשמל.

מה שאנו בעצם מנסים לומר, שהתקנת מערכת פקחום בבתים משותפים עוזרת לכם לחסוך לפחות בחצי בתצרוכת החשמל שהייתם מבזבזים כאשר הייתם מפעילים את הדוד החשמלי כי דוד השמש לא סיפק את המים החמים כמו שצריך.

מעבר לכך, אנשים שהיו בטוחים כי יש להם תקלה והיו מדליקים את הדוד החשמלי למשך שעתיים, כבר לא יצטרכו לבצע זאת יותר כי בזכות הפקחום הכל עובד יעיל יותר.

 

איך מתקינים את פקחום?

התקנת פקחום היא פשוטה מאוד ומתחברת אל המערכת המשותפת הקיימת. את ההתקנה החברה שלנו מבצעת ויש גם הוראות התקנה ברורות במידה ואתם מעוניינים לעשות זאת בעצמכם.

את הפקחום ניתן להזמין מאזורי השירות המפורסמים באתר שלנו או לחילופין, צרו איתנו קשר וקבלו את כל המידע שאתם צריכים כדי לרכוש את מערכת הפקחום וכדי להתקין אותה.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן