דוד שמש אין מים חמים בבוקר

אנשים רבים מעוניינים במקלחת בבוקר לפני שהם יוצאים לעבודה והדבר הכי מבאס שיכול להיות הוא מקלחת של מים קרים, לאחר שקמנו מהמיטה החמימה. מה עושים שלמרות דוד השמש – אין מים חמים בבוקר? המשיכו לקרוא.

זהו מצב שעשוי להתרחש עקב תקלות שעלולות לפקוד את הדוד שלכם או עקב מצב מבני של המערכת המשותפת בבניין שלכם.

בכתבה הבאה אנו נסביר על מספר תקלות שעשויות להתרחש ולגרום למצב שיש לכם דוד שמש ואין מים חמים בבוקר ונסביר גם מהן הדרכים הטובות ביותר לפתרון התקלות.

 

דוד שמש – אין מים חמים בבוקר בגלל אבק על הקולטנים

קולטני השמש הם למעשה אחד הרכיבים הכי חשובים בדוד השמש שלכם. קולטני השמש אחראים לקלוט את קרני השמש, על מנת שחלקי הדוד האחרים יוכלו להחליף אותם מאנרגיית אור לאנרגיית חום.

כאשר קולטני השמש מלוכלכים או שיש עליהם המון אבק ושאריות של אבנית, הם מונעים כניסה של קרני שמש וכך המים מתחממים פחות.

כדי לפתור את הבעיה הזו, עליכם לדאוג שקולטני השמש נקיים. ניתן לבצע ניקיון שלהם אחת לחצי שנה בעצמכם. כמו כן מומלץ לבדוק את הקולטנים על ידי איש מקצוע אחת לשנה.

 

אבנית על גוף החימום

גוף החימום הוא רכיב חשוב בדוד השמש שנמצא בתוך מיכל המים. גוף החימום נמצא בתחתית ותפקידו לשמור על המים החמים בימי שמש או לחמם את המים בימים קרים. אחת הבעיות של גוף החימום בדוד, זו הצטברות של אבנית שגורמת לו לעבוד קשה יותר עד למצב שהוא נשרף.

הצטברות האבנית היא תהליך שלא ניתן להימנע ממנו, מהסיבה שבעת חימום המים עולים אדים ושוקעים על דפנות המיכל וגוף החימום, כל החומרים והמינרלים שנמצאים בתוך המים. ככל שהחומרים והמינרלים מצטברים יותר, כך נוצרת אבנית קשה יותר שפוגעת בגוף חימום.

הפתרון למצב הזה הוא בדיקה שנתית של הדוד, אך אם נקלעתם למצב שבו יש לכם דוד שמש ואין לכם מים חמים בבוקר, כנראה שגוף החימום נשרף ועליכם להביא בעל מקצוע שיבדוק זאת ויחליף את גוף החימום בעת הצורך.

 

צינור שנקרע או נזילה

עוד מצב שמונע מהדוד שלכם לספק מים חמים הוא קרע של אחד הצינורות או נזילה. במצב כזה, המים החמים שאמורים להגיע אלה מכל המים, לא יגיעו אליו ואתם לא תקבלו את המים החמים    מהצינורות.

קרע או נזילה הם מצב של בלאי סביר. כדי למנוע זאת, עליכם לדאוג לתחזוקה שנתית של הדוד. כחלק מבדיקת הדוד, יבצע איש הדודים בדיקה של הצינורות ויחליף אותם בעת הצורך.

את הבדיקה הזו תוכלו לבצע גם בעצמכם, היות והצינורות הם חיצוניים וניתן לראות מצב של קרע או נזילה בהסתכלות פשוטה. במצב כזה, לא יהיו לכם ספקות ותזמינו איש מקצוע להחליף את הצינור הקרוע או הנוזל.

 

אבנית באזור הפלאנג'

הפלאנג' הוא מעין משולש שעוטף את התרמוסטט וגוף החימום על מנת לשמור עליהם בעת השימוש.

על הפלאנג' יכולה להצטבר אבנית שתגרום לנזק שלו ולחלקים הפנימיים שנמצאים בו. במצב שבו קיימת תקלה בפלאנג', תזדקקו לאיש דודים שיחליף אותו ואת הרכיבים שבתוכו.

מניעה של מצב זה יכולה להיעשות על ידי תחזוקה נכונה ובדיקה שנתית של רכיבי הדוד על ידי איש מקצוע מנוסה. אין לבצע את הבדיקה בעצמכם! הפלאנג' נמצא בתוך מכל הדוד החם ומחובר לרכיבים חשמליים. מי שאינו בקיא באופן מקצועי עלול להסתכן.

 

תרמוסטט שמפסיק לעבוד

התרמוסטט הוא למעשה הרכיב שמווסת את חימום המים בדוד. בעזרת התרמוסטט אתם יכולים לקבל מים חמים במידה נכונה ולא להיכבות.

כאשר התרמוסטט ניזוק, למעשה אין לכם וויסות למים ולכן אתם עלולים לקבל מים ממש רותחים או לא לקבל מים חמים כלל.

התרמוסטט עלול להפסיק לעבוד כי הצטברה עליו אבנית או שקיימת בעיית חשמל. כמו כן, אם הפלאנג' ניזוק בגלל אבנית, בהרבה מן המקרים התרמוסטט גם יפסיק לעבוד.

בדיקה שנתית עשויה לעזור במקרה זה. איש הדודים שיבדוק את הדוד שלכם, ידע לומר האם יש צורך בהחלפת התרמוסטט.

 

בעיה מבנית במערכת הדודים המשותפת

את הבעיה המבנית בבניינים משותפים לא כולם מכירים, אך חברות דודים בהחלט יודעות על קיומה. בבתים משותפים, קיים גג מצומצם ואין מספיק מקום להציב על גג הבניין דודי שמש פרטיים לכל דייר.

מכיוון שההמצאה של דוד שמש היא טובה מאוד וגם חסכונית בימים חמים ובקיץ, מצאו פתרון עבור בניינים משותפים, שימוש במערכת דודים משותפת.

מערכת דודים משותפת, היא מערכת שבה כל הדיירים משתמשים יחד בקולטנים משותפים ומערכת צינורות משותפת. בימי קיץ, קרני השמש מחממות את המים שבצינורות ואלו מגיעים אל הדודים הקטנים הצמודים לדירות.

מתי מתחילה הבעיה? מתי יש לכם דוד שמש ואין מים חמים? כאשר השכן שלכם התקלח לפניכם ולמעשה השתמש בכל המים החמים.

הבעיה שגורמת למצב הזה, היא חוסר בשסתום בין מכלי המים לצינורות המשותפים, כך שהמים החמים שבתוך המכל לא יברחו אל השכן. ניתן להתגבר על המצב הזה באמצעות מערכת פקחום. למידע נוסף על מקרים של דוד שמש שלא מחמם – קראו כאן.

 

שימוש בפקחום בבניינים משותפים

מערכת פקחום היא מערכת חכמה שפותחה על ידי חברת לפיד. החברה מצאה פתרון למערכת שמתחברת אל המערכת המשותפת ויוצרת שסתום חשמלי כאשר היא מזהה בעזרת החיישנים שיש מים חמים בתוך מכל המים של הדירה.

מערכת הפקחום מאפשרת לכם לחסוך בחימום חשמלי של המים ולקבל את מלוא המים החמים שהגיעו אל המכל שלכם.

לסיכום, יש המון תקלות בדוד השמש שעשויות לגרום למצב שאין לכם מים חמים בקיץ. תחזוקה שנתית על ידיכם ועל ידי בעל מקצוע, יכולה לעזור לכם למנוע את המצב הזה. כמו כן, במידה והבעיה היא במערכת המשותפת, התקינו פקחום.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן