אין מים חמים בקיץ – למרות דוד השמש

ישראל התברכה בקיץ חם מאוד המאפשר לכולנו לחסוך את חימום המים החשמלי בחימום טבעי על ידי קרני השמש. זהו פתרון מצוין, במיוחד שיש לנו מערכות דודים איכותיות שמאפשרות זאת. מערכות הדודים נחשבות למערכות מאוד אמינות שנשארות לאורך זמן, אך לעיתים אנו נקלעים למצב שבו אין מים חמים בקיץ עקב תקלות בדוד.

בכתבה הבאה נדבר על מצבים שעשויים לגרום למצב זה ודרך הפתרון הטובה ביותר כדי לקבל מים חמים.

 

אין מים חמים בקיץ כי יש הצטברות אבנית ברכיבי הדוד

הצטברות אבק ואבנית על הקולטנים

הקולטנים הם הרכיב שמתחיל את התהליך של חימום המים בקיץ. דרך הקולטנים נכנסות קרני שמש שהן אנרגיית אור. אנרגיה זו תעבור תהליך ותהפוך לאנרגיית חום שתחמם את המים.

הבעיה מתחילה כאשר הקולטנים לא עובדים כמו שצריך ולא נכנסות מספיק קרני שמש. זהו מצב שעשוי להתרחש במידה והקולטנים שבורים או כאשר יש עליהם אבק ואבנית שלא מאפשרים כניסה מאלה של קרני שמש.

ביחס לתקלות אחרות, מדובר בתקלה דיי פשוטה שניתן לתקן בקלות. כל שעליכם לעשות, זה לעלות אל הקולטנים ולנקות אותם עם מטלית של מים פושרים ומעט חומץ. במידה ומדובר בבתים משותפים שבהם יש מערכת קולטנים משותפת, יש להזמין איש דודים אחת לשנה כדי לבצע את הפעולה.

 

הצטברות אבנית על גוף החימום

גוף החימום הוא רכיב נוסף שמאוד חשוב בעת חימום המים. גוף החימום הוא זה שמחמם את המים באמצעות אנרגיית החום. הבעיה העיקרית של גוף החימום, זו הימצאותו בתוך מכל המים ולכן הוא הרכיב שהכי חשוף ליצירת אבנית.

בתהליך חימום המים נוצרים אדים, האדים מכילים מינרלים ששוקעים בצורת אבנית על דפנות המכל, הצינורות ועל גוף החימום. כאשר יש אבנית על גוף החימום, הוא עובד הרבה יותר קשה כדי לחמם את המים, עד שבשלב מסוים נשרף ומפסיק את עבודתו.

כאשר גוף החימום מפסיק את עבודתו, תחוו מצב שבו אין מים חמים בקיץ וגם בחורף.

את גוף החימום יש לבדוק מידי שנה על ידי איש דודים. לבעל המקצוע בתחום יש את הידע המקצועי לפרק את אזור הפלאנג' ולראות האם גוף החימום נשרף. אין לפרק את הפלאנג' בעצמכם, מדובר על פעולה מסוכנת עבור אנשים ללא הידע הנכון. איש הדודים יבצע בדיקה ויחליף את גוף החימום בעת הצורך.

 

אין מים חמים בקיץ כי קיימת נזילה

אם אין לכם מים חמים בקיץ, לפני שתבדקו את גוף החימום, מומלץ לעלות ולבדוק שאין נזילה בצינורות. נזילה או קרע בצינורות עשויה להתרחש מבלאי סביר ויש לבצע החלפה שלהם במידת הצורך.

כאשר קיימת נזילה, אין מעבר תקין של מים חמים ואתם לא תקבלו את המים החמים שהתחממו באמצעות קרני השמש.

נזילה ניתן לבדוק באופן עצמאי כאשר מדובר בדוד פרטי. כאשר מדובר על מערכת דודים משותפת בבניינים, יש לבדוק זאת על ידי בעל מקצוע. מדובר במערכת צינורות גדולה ובכל מקום עלולה להתרחש נזילה. יש לבדוק זאת אחת לשנה באופן מקצועי וכך למנוע מצב זה.

 

המים החמים פשוט בורחים לשכן

עוד מצב שבו המים אין מים חמים בקיץ הוא עקב בעיה מבנית של המערכת המשותפת בבניינים משותפים. לא מדובר בתקלה של רכיבים, כמו התקלות שהצגנו קודם, אלא בחיסרון של המערכת שיש לפתור אותו.

חברות רבות בתחום של מערכות סולאריות ודודי שמש ניסו לפתור את הבעיה ורוב החברות מצאו פתרונות חלופיים המאפשרים קבלת מים חמים בדרך אחרת שאינה חסכונית עבור הקהל הישראלי במדינה שטופת שמש.

אנו בחברת לפיד מצאנו פתרון מצוין שמתחבר אל המערכת המשותפת ולא מחליף אותה.מהבעיה המבנית של בניינים משותפים טמונה בעובדה כי בין הצינורות למכלי המים בדירות אין שסתום.

כאשר יש מים חמים במכלי המים שבדירות, הם יכולים להגיע לכל אחד מהשכנים ולמעשה מי שמשתמש במים החמים לפני, זכה. מי שהתקלח מאוחר, עשוי לחוות מצב שאין מים חמים בקיץ, על אף שהייתה שמש לאורך כל היום.

 

מערכת פקחום מבית לפיד

מערכת פקחום היא מערכת ייחודית שמתחברת ישירות לצינורות המים המשותפים ולמכל המים הפרטי של כל דייר. מערכת זו מכילה חיישנים המרגישים חום. כאשר החיישנים מזהים שמכל המים שלכם חם, באופן אוטומטי המערכת מייצרת שסתום חשמלי שמונע יציאה של המים החמים.

בצורה כזו אתם יכולים להתקלח עם מלוא המים החמים שהגיעו אליכם מהצינורות המשותפים. אף שכן לא יכול להתקלח במים האלו לפניכם. כאשר המים במכל קרים, מתרחש תהליך הפוך שבו החיישן מפסיק את פעולת השסתום ונכנסים אליכם מים חמים למכל.

מערכת פקחום היא מערכת חכמה מאוד שמתחברת בקלות אל המערכת הקיימת. ניתן לחבר אותה לבד באמצעות הוראות שתקבלו בקניית המערכת או לבקש התקנה בעלות.

מחיר המערכת הוא נמוך וההשקעה חוזרת דיי מהר. האנשים שמשתמשים בפקחום חוסכים כ-50 אחוז מתצרוכת החשמל, כי הם לא צריכים להפעיל את הדוד החשמלי ומנצלים את המערכת בצורה הטובה ביותר.

 

לסיכום

דוד השמש הוא מערכת חכמה מאוד ואמינה. בבתים פרטיים עליכם לדאוג לתחזוקה פרטית אחת לשנה על ידי איש דודים. במערכת משותפת בבניינים, עליכם להביא איש מקצוע לבדיקה של כל המערכת.

בדיקה שנתית תמנע תקלות בטווח הארוך ואתם תוכלו להנות ממים חמים בקיץ ובחורף. במידה ואין תקלה ועדיין אין מים חמים בקיץ, עליכם לבדוק האם מדובר בבעיה המבנית של מערכת הדודים המשותפת.

במידה וכן, התקינו פקחום ותתחילו להנות ממלוא המים החמים שאתם יכולים לקבל. גלשו באתר פקחום, קראו על המערכת והתקינו אותה בעצמכם או על ידי איש המקצוע שלנו.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן