איך עובד דוד שמש בבניין משותף?

דוד שמש זו אחת המערכות היותר חשובות עבורכם בבתים מהסיבה שהוא חוסך לכם בימים רבים מהשנה המון כסף על חימום המים באמצעות דוד החשמל. רוב האנשים מכירים פחות או יותר איך עובד דוד שמש רגיל, אך אינם בקיאים על איך עובד דוד שמש בבניין משותף. במאמר הבא נסביר על ההבדלים בין השניים.

 

איך עובד דוד שמש?

דוד השמש הרגיל שנמצא בבתים פרטיים או בבניינים ישנים שבהם כמות דיירים קטנה, פועל באמצעות שלושה רכיבים יחסית פשוטים:

 

קולט

קולט את קרני השמש ומחמם את המים שנמצאים בצינורות שבתוך הקולט.

 

צינורות

הצינורות מחברים בין צינורות הקולט למכלי המים

 

מכל מים

מכל המים שומר על מים חמים שמחוברים לצנרת ומגיעים לברזים שבבית. בתוך מכל המים נמצאים גם גוף החימום והתרמוסטט שתפקידם לחמם את המים באמצעות החשמל בימים של חורף.

המערכת של הדוד בבתים פרטיים ובניינים ישנים היא באמת פשוטה ועובדת מאוד טוב למשך שנים אם מתחזקים אותה בצורה נכונה.

 

אילו תקלות קיימות בדוד שמש רגיל?

יש מספר תקלות שמתקיימות בדודי שמש רגילים שגורמות למצבים שבהם הדוד לא מחמם. הנה מספר תקלות שכדאי להכיר:

 

קולטים מלוכלכים או שבורים

מצב שבו הקולטים מלוכלכים או שבורים, הוא מצב שבו הם לא מצליחים לקלוט את קרני השמש בצורה טובה ובכך הם מפסיקים את פעולת חימום המים שבצינורות הקולט. דוד שמש לא מחמם זה בהחלט תקלה שעשויה להתרחש במצב זה.

ניקוי של הקולט באמצעות מים פושרים ומעט חומץ ותיקון של הקולט השבור, יחזיר אותו לפעילות והמים יתחממו מחדש.

 

בעיות אבנית

אבנית יכולה להצטבר בכל חלקי הדוד ולמנוע מהם לעבוד באופן ראוי. על מנת לשמור על מערכת הדוד למשך הזמן רב, יש להבין איך עוד דוד השמש בבניין משותף ואיך נכון לבצע תחזוקה שלו על מנת שימשיך לעבוד בצורה טובה.

 

נזילות מצינורות הקולט או הדוד

עוד מצב שעשוי להתרחש כבלאי סביר של מערכות הדוד הוא נזילות מהצינורות כתוצאה מחתכים, רעים או חיבור שאינו טוב. נזילות מחייבות למצוא את מקום הנזילה, להחליף את הצינור ולסגור אותה כדי שהדוד ימשיך לחמם.

 

איך עובד דוד שמש בבניין משותף?

איך עובד דוד שמש בבניין משותף? למעשה, לא כולם יודעים, אך בבניין משותף קיימת מערכת שדומה לדודים בבתים הפרטיים, רק שיש לה מספר שינויים פשוטים שהופכים את העבודה שלה לקצת שונה.

בבנייני דירות מודרניים, קיימת מערכת דודים משותפת המורכבת מחלק ראשון שהינו משותף לכל הדיירים וחלק שני שנמצא בכל דירה ודירה. שתי מערכות אלו מחוברות בניהן ומשתפות פעולה על מנת שהדיירים יקבלו מים חמים.

החלק הראשון הוא למעשה מיכל המים שנמצא בכל דירה ודירה, בדרך כלל במסתורי הכביסה. בתוך מכל המים יש צינורות ספירלה שמקבלות מים מהחלק המשותף של המערכת. צינורות ספירלה אלו אחראיות על חימום המים במכל בימי שמש חמים.

בחורף, כאשר המים בצינורות אלו אינם חמים, המכל מתחמם באמצעות גוף החימום המחובר למערכת החשמל שבדירה.

החלק השני של המערכת הוא החלק המשותף לכל הדיירים. בחלק זה נמצאים קולטים שנמצאים על גג הבניין והם מחוברים למערכת צינורות משותפת שמחוברת למכלים של כל דירה ודירה.

 

האם מדובר במערכת שעובדת בצורה טובה?

איך עובד דוד שמש בבניין משותף והאם מדובר במערכת טובה? התשובה היא כן, מדובר במערכת טובה, אך במערכת יש גם ליקוי אחד שעשוי להפוך אותה לפחות טובה.

למעשה, במערכת המשותפת, שני החלקים פועלים יחד ואין הפרדה בניהם. כשחם והמים בתוך צינורות הספירלה חמים, אתם תקבלו מים חמים במכל.

הבעיה מתחילה כאשר אתם מחממים את המים באמצעות הדוד החשמלי. בתקופת הקיץ, אם חיממתם באמצעות הדוד החשמלי, הרי שבמערכת סגורה כמו זו, אתם מחממים את המים גם לשכנים במקום לעצמכם ותצרוכת החשמל עולה.

בחורף, בצינורות המשותפים יש מים קרים שנמצאים בתוך צינורות הספירלה והם מקררים את המכל החם שחיממתם באמצעות הדוד החשמלי. הדבר נובע מחוסר ההפרדה בין השנים ואתם חווים מקלחות פושרות דיי מהר ועל אף שחיממתם את המים מספיק זמן.

 

האם קיים פתרון למצב הבעייתי הזה?

רוב החברות העוסקות בתחום של מערכות סולאריות, יודעות איך עובד דוד שמש בבניין משותף. רובן הציעו פתרונות חלופיים שאינם קשורים למערכת הקיימת והיו יקרים פי כמה.

חברת לפיד העוסקת בתחום של דודי שמש ומערכות סולאריות משותפות מצאה פתרון מהפכני שיודע לזהות על ידי חיישנים מתי המים במכל חמים וליצור שסתום חשמלי שלא מאפשר למים החמים לצאת או להיכנס.

לפתרון המהפכני של חברת לפיד קוראים פקחום והוא ללא ספק המערכת הפשוטה ביותר, אך גם החכמה ביותר. המערכת מתחברת ישירות למערכת המשותפת. ההתקנה שלה פשוטה ולכן, למי שיש חוש טכני, הוא יוכל לחבר את המערכת בעצמו.

כשיש לכם פקחום אתם יכולים לחמם את המים במשך שעה או זמן מוגדר אחר וכל עוד המים במכל חמים, הפקחום שומר שהם לא יצאו ותוכלו להשתמש בהם.

כאשר יש לכם פקחום ואין לכם מים חמים, אתם יכולים בוודאות לומר שיש לכם תקלה ולא מדובר במשהו אחר. כמו כן, הוא תורם לחיסכון בחשמל בכך שאתם לא צריכים להדליק את המים למשך שעות, הם פשוט נשמרים לכם עד הרגע שהם מתקררים.

לא משנה אם מדובר בחורף או בקיץ, חיישני הפקחום פועלים ומאפשרים לכם לקבל מים חמים. אם גם אתר מעוניינים להתקין את הפקחום, צרו קשר עמנו, הזמינו את הפקחום והתקינו בעצמכם או על ידי אנשי השירות שלנו. מובטחת לכם חווית חימום מים מעולה.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן