למה אין מים חמים בדוד שמש

כולנו מכירים את דוד השמש ויודעים כי הוא הדבר החסכוני ביותר לחימום המים בדוד. דוד השמש משתמש באנרגיית השמש ובכך חוסך לנו את השימוש בחשמל, לפחות בימי הקיץ החמים. על אף היעילות שלו, הוא לא חף מתקלות וכאשר משהו לא תקין ואנו רוצים לדעת למה אין מים חמים בדוד שמש, אנחנו נזמין איש מקצוע שיפתור את התקלה ונדליק בינתיים את דוד החשמל. בכתבה זו נסביר מתי מדובר בתקלה ומתי לא.

 

למה אין מים חמים בדוד שמש – תקלות נפוצות

תקלות נפוצות בדודים עשויות להתרחש בכל ימות השנה גם בקיץ וגם בחורף, גם בדוד שמש וגם בדוד חשמל. מי שרוצה לדעת למה אין מים חמים בדוד שמש, חייב להכיר את התקלות הנפוצות שעשויות להתרחש בדוד, במיוחד אם לא מתחזקים אותו כלל או שמדובר בדוד ישן מאוד.

 

צינורות נוזלים

נזילה בצינורות זו אחת הסיבות לזה שאין מים חמים בדוד שמש. דודי שמש ודודי חשמל פועלים כמערכת סגורה. נזילה מהצינור לא מאפשרת למים החמים להגיע אל המיכל ואנו לא מקבלים מים חמים, גם אם המים התחממו היטב מקרני השמש.

 

קולטים מאובקים או תקולים

הקולטים הם הרכיב שקולט את קרני השמש. מבלי שהקולטים יעבדו טוב, דוד השמש לא יוכל לבצע את עבודתו כשורה ואתם לא תקבלו מים חמים בדוד.

זו יכולה להיות תקלה שבה הקולטים שבורים או ישנים וזה יכול להיות גם אבק שיוצר שכבה על הקולטים ולא מאפשר להם לקלוט בצורה מטיבה את קרני השמש.

 

אבנית מצטברת

אבנית היא אחת הבעיות הכי נפוצות בדודים. האבנית היא תוצר לוואי של חימום המים ולכן אי אפשר להימנע מקיומה.

הבעיה באבנית שהיא מצטברת על אזורים שונים של הדוד והורסת רכיבים כאשר היא מצטברת יתר על המידה והופכת לאבן קשה. כדי להימנע ממצב זה חשוב לנקות אבנית בדוד בתדירות גבוהה ויש האומרים כי כל שנה זה הזמן הנכון לבצע זאת.

אם דוד שמש לא מחמם את המים שלכם במקלחת, בדקו את התקלות האלו שהזכרנו, אך אם גם דוד החשמל לא מחמם את המים, יש לבדוק תקלות נוספות שעשויות להתרחש.

 

למה אין מים חמים בדוד החשמל – תקלות נפוצות

דוד החשמל הוא למעשה התחליף של דודי השמש כאשר מתקרר בחוץ או בעונת הגשמים. בעונת הקיץ אנו משתמשים בדוד השמש ואם אין מים חמים בדוד שמש בקיץ נבדוק את התקלות שציינו קודם, אך אם חורף בחוץ עלינו לבדוק תקלות אחרות שיותר אופייניות לדודי חשמל.

 

גוף החימום שרוף

זהו מצב שעשוי להתרחש כאשר גוף החימום נשרף. גוף חימום נשרף בדרך כלל כי עבודתו הייתה מעבר ליכולת שלו.

מצב זה מתרחש כאשר על גוף החימום יש אבנית שלא מאפשרת לו לבצע את עבודתו בקלות. הוא מתחיל לעבוד קשה יותר עד שנשרף ולא מחמם יותר את המים.

 

פלאנג' שבור

הפלאנג' הוא למעשה מעטפת בצורת קונוס ששומרת על גוף החימום והתרמוסטט מאבנית וחשיפה למים. כאשר הפלאנג' שבור, החלקים שיושבים בתוכו עשויים להינזק ואז הדוד יפסיק לחמם.

זה עשוי להתרחש גם בדודי שמש. אם שאלתם את עצמכם למה אין מים חמים בדוד שמש, יכול להיות שהתקלה היא בפלאנג'.

 

תרמוסטט תקול

התרמוסטט הוא הרכיב ששומר שהמים החמים יהיו בטמפרטורה הנכונה להם. כאשר הוא לא מבצע את עבודתו בימי החורף או בימי הקיץ, לא יהיו לכם מים חמים. גם זו אחת הסיבות לשאלה למה אין מים חמים בדוד שמש או בדוד חשמל.

 

אין מים חמים מפני שאתם גרים בבניין חדש

על פניו זה נשמע קצת מוזר שיש תקלות בדוד בבניין חדש שהדוד הוא חדש. אז בעניין זה חשוב לדעת כי המענה על השאלה למה אין מים חמים בדוד שמש בדירה חדשה טמון בתשובה כי אין תקלה אמיתית, אלא בעיה מבנית ידועה במערכת הדודים המשותפת.

 

מהי מערכת דודים משותפת?

מי שרוצה לדעת למה אין מים חמים בדוד שמש בבניין חדש, חייב להכיר את הבעיה המבנית שקיימת בבניינים חדשים. בבניה החדשה אין מספיק מקום על גג הבניין לשים מכל דוד פרטי לכל דייר.

במקום זאת, מנצלים את כל הגג למערכת קולטים משותפת שמחוברת למערכת צינורות משותפים שמחוברים למכלי הדוד הקטנים הצמודים לדירות.

 

איפה טמונה הבעיה?

למה אין מים חמים בדוד שמש בדירה חדשה? איפה טמונה הבעיה? אז למעשה קיימות שתי בעיות במערכת זו. בעיה אחת מתרחשת בקיץ כאשר כל דיירי הבניין משתמשים באותם מים חמים שמגיעים מהצינורות. בצורה כזו אם השכן התקלח לפניכם, הרי שהוא יגמור לכם את המים החמים. הבעיה השנייה מתרחשת בחורף.

בזמני החורף, המים בצינורות המשותפים קרים ואנו מחממים את מכל הדוד בעזרת חשמל. הבעיה היא שאין שסתום בין הצינורות הקרים למכל והמים הקרים זולגים אליו ומקררים את המים שחיממתם.

בגלל זה אנשים רבים נכנסים למקלחת כאשר יש להם מים חמים ותוך כמה דקות הם מתחילים להרגיש שהם נהיים פושרים יותר ויותר. זה לא בגלל שנגמרו המים, אלא בגלל שהם יתקררו מהצינורות.

 

הפתרון לבעיה המבנית

כיום יש פתרון מהפכני שהמציאה חברת לפיד. פטנט פקחום – מדובר על מערכת חכמה שמתחברת למערכת הדודים המשותפת ומזהה מתי המים שלכם במכל חמים. במצב כזה היא מייצרת שסתום חשמלי שלא מאפשר כניסה של מים קרים מהצינורות.

כאשר המים בצינורות חמים, הפקחום מפסיק את פעולת השסתום. זו מערכת פשוטה מאוד, בעלות נמוכה מאוד שמחזירה גם את ההשקעה מאוד מהר כי אתם למעשה חוסכים בחימום המים.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן