אין מים חמים בדוד חשמל

כולנו מכירים את דוד החשמל שנמצא כיום בתשעים אחוזים מהדירות והבתים בישראל. מדובר באחת המערכות היותר אמינות שקיימות עבור חימום מים כיום. ברוב הבתים יהיו מים חמים כתוצאה מחימום המים בדוד החשמלי, אך לעיתים גם מתרחשות תקלות ותמצאו עצמכם במצב שבו אין מים חמים בדוד חשמל בבית שלכם. בעזרת המאמר הבא תוכלו להכיר את התקלות הנפוצות בדוד החשמל ודרך הטיפול בהן.

 

דירה ישנה ואין מים חמים בדוד החשמל – מה הבעיה?

מצב שבו דוד חשמל לא מחמם הוא מצב לא רגיל. לרוב עבודת הדוד תקינה. עם זאת, כדאי לדעת על מספר תקלות שעשויות להתרחש בדירות שאינן חדשות.

דבר זה נפוץ יותר כאשר מדובר בדירה ישנה ובמיוחד אם זו דירה שמשכירים אותה, מערכת הדוד אינה חדשה וגם לא מקבלת תחזוקה קבועה שמאפשרת להימנע מהתקלות.

 

אבנית – הבעיה העיקרית בדודי חשמל לא מתוחזקים

אבנית היא אחת הבעיות הכי נפוצות בדודים שבהם אין תחזוקת דוד חשמל קבועה. המים שמתחממים בדוד גורמים לשקיעה של חומרים הנקראים אבנית. חומרים אלו מצטברים על דפנות מיכל הדוד ועל רכיבי הדוד.

אם אין מים חמים בדוד חשמל, חשוב לבדוק האם האבנית מכסה את גוף החימום או התרמוסטט. שני אלו רכיבים שעשויים להישרף ולהפסיק את עבודתם בחימום המים.

 

בעיות חשמל בדוד

דוד חשמלי למעשה מחמם את המים באמצעות אנרגיה חשמלית המסופקת בישראל על ידי חברת החשמל. בעיית חשמל בדוד עשויה להיגרם כתוצאה מעומס של מכשירי חשמל הפועלים בבית. אם מדובר בדירה ישנה, לרוב מדובר במערכת חשמל חד פאזי שלא מאפשרת להדליק יחד כמות גדולה של מכשירים חשמליים ולפעמים זו הבעיה.

אפשר לבדוק זאת בקלות על ידי הפעלה של הדוד מבלי להפעיל את שאר המכשירים. במידה והדוד לא מקצר, זה אומר שהוא תקין ויש להפעיל אותו רק בצורה הזו. אם הוא עדיין מקצר, חשוב להזמין חשמלאי דודים ולבדוק את הבעיה.

 

נזילה עקב צינורות ישנים

עוד מצב של דוד שלא מחמם עשוי להתרחש כאשר צינורות הדוד ישנים ויש בהם נזילות. בבתים ישנים זה משהו דיי נפוץ שהפתרון שלו הוא פשוט החלפה שלהם.

תוכלו להזמין איש דודים שיבדוק את כל צינורות הדוד, גם מבחינת החיבור שלהם וגם מבחינת קרעים שעשויים להיות עליהם וכך בקלות לפתור את המצב של אין מים חמים בדוד חשמל אצלכם בבית. זוהי תקלה דיי פשוטה והיא ניתנת לפתרון מהיר.

 

עלות ממוצעת לתיקון תקלות בדוד החשמל

התקלה טווח מחירים
ניקוי אבנית קלה ללא עלות – פעולה שניתן לבצע לבד
ניקוי אבנית קשה על גוף החימום 200-300 ₪
החלפת גוף חימום שנשרף 400-450 ₪
החלפת פלאנג' 400-800 ₪
החלפת צינורות 200-350 ₪
החלפת תרמוסטט 350-400 ₪
הגעת טכנאי לבדיקת הדוד 200-250 ₪
החלפת מיכל דוד לפי ליטרים 1200-3500 ₪

 

אין מים חמים בדירה חדשה – מה כדאי לבדוק?

בדירות חדשות לא סביר שיהיו לכם תקלות מהסוג שהזכרנו קודם, לפחות לא בהתחלה, פשוט כי עדיין לא היה שימוש רב בדוד. האבנית לא הספיקה להצטבר עדיין, הצינורות חדשים ואלו דירות שבהן מראש שמים מערכת חשמל תלת פאזי עם מספיק וואט בכל אזורי הבית.

אז מה בכל זאת יכול להתרחש בדירות חדשות ולגרום למצב שבו אין מים חמים בדוד חשמל? יש מצב אחד כזה ועליו נדבר כעת.

 

בניין חדש – מערכת דודים משותפת

בעבר כאשר היו בונים בניין, לרוב הוא היה מסתכם בשלוש עד חמש קומות בלבד. כיום, אנו נמצאים בעידן של רבי קומות ובניין אחד מכיל עשרות קומות ומאות דיירים.

זהו מצב שלא מאפשר להניח לכל דירה מיכל דוד פרטי על הגג. כדי להתגבר על המצב הזה ועדיין להשתמש בהמצאה הישראלית המופלאה של דוד חשמל ודוד שמש, יצרו במקום את מערכת הדודים המשותפת.

 

איך עובדת מערכת דודים משותפת?

במערכת דודים משותפת, לכל הבניין יש מערכת צינורות מים של הדוד. המים שבצינורות מתחממים באמצעות אנרגיית השמש שמגיעה אל הקולטנים. המים החמים עוברים אל מיכל המים של הדירה שנמצא לרוב במסתור הכביסה. כך המערכת עובדת בקיץ. בחורף התהליך מעט שונה ולמעשה המים שבמיכל מתחממים באמצעות אנרגיית החשמל.

הבעיה של אין מים חמים בדוד החשמל נובעת מזליגה של מים קרים מהצינורות שלא התחממו מהשמש. זוהי בעיה מבנית מוכרת שחברות דודים רבות ניסו למצוא לה פתרונות. החברה שלנו, חברת לפיד, מצאה פתרון פשוט אך מהפכני בשם פקחום.

 

פטנט הפקחום – יעיל וחסכוני

דוד חשמל שלא מוציא מים חמים בדירה חדשה הוא דוד תקין שפשוט הבעיה המבנית היא זו שגורמת לכם לא לקבל מים חמים. פטנט הפקחום של חברת לפיד הוא למעשה מכשיר שעובד על חיישן של חום.

המכשיר מזהה מתי יש לכם מים חמים בדוד שחיממתם באמצעות אנרגיית החשמל שבדירה שלכם. כאשר הוא מזהה זאת, הוא מיד מפעיל שסתום חשמלי שלא מאפשר למים הקרים שבצינורות להיכנס אל הדוד וכך מונע מצב שאין מים חמים בדוד חשמל.

 

איך הפקחום חוסך בחשמל?

כאשר דוד החשמל לא מחמם או מחמם חלקית, אנו מדליקים אותו זמן רב יותר. כאשר הדוד עובד בצורה יעילה עם מערכת פקחום, כל המים החמים נשמרים עבורכם למקלחת ואתם לא צריכים להדליק שוב את הדוד או להדליק אותו לזמן ארוך יותר.

הפקחום עוזר להגיע למצב של חיסכון בחשמל בחימום דוד שמש וחשמל ומאפשר לכם להנות ממקלחות עם מספיק מים חמים. המערכת כל כך יעילה שכל דירה שהמערכת מותקנת בה, חוסכת בהוצאות החשמל לחימום המים כ-50 אחוזים בחישוב שנתי.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן