אין מים חמים לאחר הדלקת דוד

הדבר הכי מבאס ולא נעים שיכול להיות הוא להיכנס למקלחת ולגלות שאין מים חמים. במצב כזה, סביר שתצאו מהמקלחת, תשימו על עצמכם מגבת או חלוק מגבת, תדליקו את הדוד החשמלי ותחכו בין חצי שעה לארבעים דקות למים חמים. ואתם יודעים מה יותר מבאס? להיכנס למקלחת ולגלות כי אין מים חמים לאחר הדלקת הדוד. בכתבה הבאה אנו נסביר אילו תקלות בדוד גורמות לכך שהמים בדוד לא מחממים.

 

אין מים חמים לאחר הדלקת הדוד – גוף החימום

גוף החימום הוא הרכיב בדוד שהופך את האנרגיה החשמלית לאנרגיית חום ולמעשה בלי גוף החימום, לא יהיו לכם מים חמים בימים קרים ובחורף. על מנת שגוף החימום יעשה את עבודתו, עליו לעבוד באופן תקין.

אחד הדברים שמונעים את התקינות שלו, זו האבנית שמצטברת עליו. ככל שמצטברת יותר אבנית ולא מנקים אותה, היא מתקשה, גורמת לגוף החימום לעבוד קשה יותר והתוצאה הסופית היא שריפה שלו. כאשר דוד החימום נשרף, אתם תחוו מצב שבו אתם מחממים מים, אך הם לא מתחממים.

כדי לבדוק את גוף החימום, יש להזמין חשמלאי בתחום הדודים. החשמלאי יפתח את אזור הפלאנג', יבדוק את גוף החימום ויחליף אותו. (למידע נוסף על דוד חשמל אשר לא מחמם – קראו).

 

תקלת חשמל המביאה לקצר

לפעמים אין מים חמים לאחר הדלקת הדוד, כי קיים קצר באחד החלקים החשמליים של הדוד. זה יכול להיות במתג החשמל שמפעיל אותו וזה יכול להיות בתרמוסטט שתפקידו לזהות את טמפרטורת המים.

מה שחשוב במצבים שבהם הדלקתם את הדוד והמים לא מתחממים, להזמין איש מקצוע. אל תנסו לבדוק את החלקים האלו לבד כי מדובר בחלקים חשמליים ואתם עלולים להתחשמל.

הזמינו איש מקצוע שיבצע בדיקה על אזור התרמוסטט, גוף החימום ומתג החשמל. החלפה של הרכיב התקול תחזיר לכם את היכולת לחמם את המים.

 

בלאי בצינורות המביאים מים חמים לדוד

עוד תקלה נפוצה שעשויה להתרחש היא בלאי בצינורות הדוד. במצב שבו הצינור נקרע או שיש בו נזילה, לא יגיעו מים חמים אל הדוד. כל אחד מכם יכול למנוע את התקלה הזו, אם יבצע בכל שנה בדיקה שגרתית לדוד.

הצינורות של הדוד שעשויים מפלסטיק קשיח עם הזמן הופכים בלויים ונוצרים בהם סדקים קטנים שהופכים בהמשך לגדולים יותר. חשוב לבדוק אותם ולהחליף בעת הצורך. בצורה כזו תוכלו למנוע תקלות מהסוג הזה.

 

הדוד הפסיק לחמם בימי הקיץ

בארץ ישראל עונת הקיץ אורכת זמן רב יחסית והטמפרטורות גבוהות מאוד. זה מצוין לחיסכון בחשמל כאשר מחממים מים בדוד ורבים מהאנשים משתמשים באפשרות זו בעזרת קולטני השמש.

בשיטה זו, קרני השמש הן האנרגיה שמחליפה את האנרגיה החשמלית והם הופכים לאנרגיית חום המחממת את המים. הבעיה מתחילה כאשר הקולטנים תקולים ולא מבצעים את עבודתם כראוי.

מצב זה עשוי להתרחש כאשר הקולטנים מלוכלכים מאוד או מלאים באבנית. במצב כזה הם חסומים לקליטת קרני שמש והתהליך של חימום המים לא מתקדם.

הפתרון הכי טוב למצב הזה, הוא ניקוי קבוע של הקולטנים. כאשר מבצעים זאת בשגרה, זו פעולה פשוטה מאוד. קחו מטלית עם מים פושרים ומעט חומץ ותעבירו על הקולט. המים החמים יחד עם החומץ יסירו שאריות אבנית ואבק והקולט ימשיך לבצע את פעולתו.

 

אין מים חמים כי הם נמצאים אצל השכן

עוד מצב שבו אין מים חמים לאחר הדלקת הדוד מתרחש בבניינים משותפים. בבניינים משותפים, בשונה מבתים פרטיים, מערכת הדוד היא משותפת.

במערכת כזו הצינורות שמעבירים את המים החמים אל הדודים משותפים לכל דיירי הבניין ומעבר המים החמים אינו מחולק שווה בשווה. כלומר, מי שחימם את המים בדוד, עשוי לחלוק אותם עם השכן. יותר מכך, אם השכן שלכם נכנס להתקלח לפניכם, הוא עשוי להשתמש במים החמים שחיממתם ואתם תחוו מקלחת עם מים קרים.

מדובר על מצב שהוא אינו תקלה אמיתית, אלא בעיה מבנית במערכת המשותפת. כיום הפתרון היחיד והטוב ביותר לבעיה זו הוא מערכת פקחום. מערכת זו מזהה מתי המים חמים אצלכם בדוד של הדירה ומייצרת שסתום שמונע מהמים לעבור אל השכן.

כאשר המצב הוא הפוך, בימי קיץ לדוגמא, שמים חמים זורמים באופן קבוע, השסתום נפתח ומאפשר לכם לקבל מים חמים מהצינורות ללא חימום חשמלי.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן