דוד חשמל מחמם לאט

כבר מספר פעמים חיממתם מים בדוד החשמל, אך לא הצלחתם לחמם את המים כמו שצריך. ניסיתם במשך חצי שעה, שעה ואפילו שעתיים ועדיין, כאשר נכנסתם למקלחת, המים התחילו חמים ולאחר חמש דקות המים יתקררו. האם המסקנה היא שדוד החשמל מחמם לאט? במאמר הבא נדבר על כל מה שעשוי לגרום לתופעה זו.

 

מהם המקרים שבהם דוד חשמל מחמם לאט?

יש מספר מקרים שכדאי להכיר אותם ולדעת כי הם עשויים לגרום למצבים שבהם המים שחיממתם באמצעות דוד החשמל לא יתחממו באופן מהיר.

 

מקרה #1 – כאשר קיימת בעיה בגוף החימום

גוף החימום הוא למעשה הרכיב החשמלי בדוד שתפקידו לחמם את המים. כשגוף החימום מתמלא באבנית, הוא מבצע את עבודתו בקושי רב ולכן המים מתחממים לאט בדוד.

מקרה אחר שעשוי להתרחש, שגוף החימום נשרף כתוצאה מעבודת יתר ואז אתם תחוו מצב של דוד שאינו מחמם.

 

מקרה #2 – נזילות

מערכת הדוד הינה מערכת סגורה המחוברת באמצעות צינורות. נזילה באחד הצינורות תגרום למצב שהדוד מפסיק את פעולתו.

אם דוד חשמל מוציא מים קרים או שהדוד החשמלי מחמם מים לאט יותר, יכול להיות שתקלה זו מתרחשת כי קיימת נזילה כזו. נזילה מחייבת תיקון על מנת שהדוד ימשיך לעבוד.

 

מקרה #3 – קצר חשמלי

הסביבה של דודי חשמל מורכבת מרכיבים חשמליים לצד מים. כולנו יודעים כי חשמל ומים אינם הולכים יחד וחיבור בניהם עשוי לגרום לקצר.

יכול להיות מצב שבו אתם מדליקים את הדוד החשמלי, הוא מתחיל לחמם את המים ואז, ברגע שמתרחש מפגש בין החשמל למים נוצר קצר שמפסיק את פעולת החימום.

אתם תרגישו בעת המקלחת שהמים קרים ומכיוון שהדלקתם את הדוד החשמלי מבעוד מועד, סביר להניח שתחשבו כי דוד החשמל לא מחמם את המים מהר. גם אם יש לכם דוד חשמל חדש ולא מחמם, זו עשויה להיות הבעיה.

 

מקרה #4 – אבנית

אבנית היא אחת הבעיות הגדולות ביותר שקיימות בדודי חשמל ודודי שמש. אבנית מצטברת בחלקים נרחבים בדודי החשמל והשמש ולא מאפשרת לרכיבים השונים לעבוד כמו שצריך.

כדי שהאבנית לא תחבל בעבודתם של רכיבי הדוד ותגרום למצבים שבהם דוד החשמל מחמם לאט, רצוי להזמין טכנאי דודים אחת לשנה שינקה את האבנית מחלקי המערכת ויחליף רכיבים בעלי בלאי סביר.

אבנית יכולה להצטבר על גוף החימום, הפלאנג', מכל המים וצינורות הדוד השונים. בדיקה של הרכיבים ותחזוקה שוטפת אחת לשנה תחסוך תקלות רבות שפוקדות דודים ומערכות דודים משותפות והמערכת תישאר טובה ותקינה לאורך זמן.

 

מקרה #5 – בעיה מבנית של מערכת סולארית משותפת

לעיתים, דוד חשמל שמחמם לאט אינו נובע מתקלה אמיתית שיש צורך בתיקון של טכנאי. לפעמים הדבר נובע מהמבנה של מערכת הדודים המשותפת.

במערכת דודים משותפת, יש קולטים וצינורות משותפים לכלל הבניין. שני רכיבים אלו פועלים יחד באופן מעולה בימי הקיץ החמים.

בימי החורף, אין שמש ולכן המים שבצינורות המשותפים נשארים קרים ואתם מחממים את המים שבמכל הדוד בעזרת החשמל.

הבעיה מתחילה, כאשר מים קרים מהצינורות המשותפים זולגים אל הדוד החם שחיממתם. אתם תרגישו מים פושרים בעת המקלחת ותחשבו כי דוד החשמל מחמם לאט ותדליקו אותו לזמן ממושך יותר, כאשר הבעיה היא מבנית בכלל.

 

האם יש כיום פתרון לבעיה המבנית?

מערכת הדודים המשותפת היא מערכת טובה מאוד באופן כללי שמשרתת באופן מצוין דיירים רבים בבניינים משותפים. הבעיה היחידה היא הבעיה המבנית שקיימת בה.

חברות רבות העוסקות במערכות סולאריות משותפות ניסו למצוא פתרון לבעיה. החלופות שהוצעו לא התחברו למערכת הקיימת והן יקרות בהרבה.

אנו בחברת לפיד חיפשנו זמן רב פתרון איכותי שיפתור את הבעיה והצלחנו להגיע לפטנט ייחודי שמתחבר למערכת באופן מושלם.

הפטנט שאנו מציעים לכל דייר שגר בבניין משותף ויש לו מערכת סולארית משותפת, לרכוש את פקחום. מערכת חכמה שמתחברת למערכת הקיימת והיא בעלת חיישנים המזהים מתי במכל המים של הדוד יש מים חמים.

בעת זיהוי המים החמים, המערכת מייצרת שסתום חשמלי שלא מאפשר למים החמים שחיממתם באמצעות דוד החשמל לצאת החוצה או להיות חשופים לזליגת המים הקרים מהצינורות המשותפים.

כאשר הבעיה נפתרת, אין סיבה שתחוו מצבים של דוד חשמל שמחמם לאט, למעט מצבים של תקלות ברכיבי הדוד.

 

חיסכון עצום בתצרוכת החשמל עם פקחום

למערכת פקחום יתרון ברור נוסף. כאשר יש לכם את מערכת פקחום, אתם יכולים להשתמש במלוא המים החמים שבמכל המים שלכם.

אתם כבר לא צריכים להדליק את הדוד יותר משעה אחת או שעתיים ביום. השסתום החשמלי של המערכת שומר על המים החמים שבמכל ואתם למעשה חוסכים לפחות בחמישים אחוזים מתצרוכת החשמל שהייתם צורכים אילו הייתם מחממים את הדוד כל הזמן.

 

איפה ניתן לרכוש פקחום ואיך מתבצעת ההתקנה?

את מערכת פקחום רוכשים מהחברה שלנו, חברת לפיד. ניתן לרכוש אותו באזורי השירות המתפרסמים באתר שלנו או להשאיר פרטים בעמוד צרו קשר ונציג שלנו יחזור אליכם.

מערכת פקחום מגיעה באריזת עשה זאת בעצמך עם הוראות התקנה. מי שיש לו חוש טכני, יוכל לבצע זאת בעצמו. מי שמעוניין בהתקנה שלנו, יוכל לשלם לנו סכום סמלי שיאמר מראש לפני הגעת המערכת ואנו נבצע זאת עבורכם.

ההתקנה אינה מסובכת ואורכת כשעה אחת בלבד. לאחר מכן, המערכת תתחיל לפעול מהרגע הראשון ואתם תתחילו להנות משימוש יעיל יותר של מערכת הדודים המשותפת.

את הפקחום לא כולם מכירים עדיין, אך הוא מתחיל לתפוס תאוצה והאנשים שמשתמשים בו, נהנים ממים חמים גם בעונת הקיץ וגם בעונת החורף.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן