דוד חשמל חדש ולא מחמם

עברתם לבניין חדש והדוד שלכם אמור להיות דוד חדש ותקין. למרות שהוא חדש, אתם נכנסים פעמים רבות למקלחת וחשים כי המים פושרים או חמים לזמן ממש קצר. נשאלת השאלה, האם מדובר בתקלה? אם יש לכם דוד חדש ולא מחמם, יש מספר תקלות שיכולות להסביר את הסיבה ועליהן נדבר במאמר הבא.

 

דוד חשמל חדש ולא מחמם – מקורות הבעיה

הבעיה לרוב יכולה להתרחש עקב מספר בעיות שונות, וכדאי להכיר אותם עוד לפני הזמנת טכנאי או דוד חדש.

להלן הבולטים מביניהם:

 

גוף חימום תקול

אחת הבעיות הכי מוכרות בדודי חשמל היא אבנית שמצטברת. המים מתחממים בדוד, המינרלים והיסודות שקיימים בתוכם שוקעים והופכים לאבן לבנה וקשה שמצטברת על הרכיבים השונים, בניהם גוף החימום.

גוף החימום במצב זה ממשיך לעבוד, אך קשה יותר כדי לבצע את עבודת חימום המים. עם הזמן הוא פשוט מתעייף ונשרף. אם אתם מרגישים שהדוד אינו מחמם, זו בהחלט תקלה שיש לבדוק אותה על ידי איש דודים.

איש הדודים יגיע אליכם, יפרק את גוף החימום וירכיב אחד חדש. ניתן לבצע תחזוקה שנתית שבה ינקה איש הדודים את גוף החימום וימנע את המצב הזה.

 

תקלה מבנית בבניין משותף

דודי חשמל בבניינים משותפים מחוברים למערכת המשותפת של דוד השמש. כדי להבין איך עובד דוד חשמל בבניינים משותפים, יש להבין איך בנויה מערכת זו.

למעשה, מערכת סולארית משותפת בבניינים משותפים בנויה באמצעות שני חלקים. החלק הראשון הוא החלק שנמצא בבתי הדיירים במסתור הכביסה. בחלק זה נמצא מכל המים שכולל גוף חימום לחימום המים בחורף באמצעות החשמל שאתם מקבלים מחברת חשמל.

בתוך המכל קיימים גם צינורות ספירלה שמחוברים למערכת המשותפת הסולארית. בימי שמש, המערכת הסולארית מחממת את המים שבצינורות הספירליים והם אלו שמחממים את המים שבמכל.

בחורף, אתם מדליקים את הדוד ומחממים את המים, אך המים שבצינורות הספירליים קרים ולמעשה מקררים לכם את המים. זה מצב שבו אתם תחשבו שדוד החשמל לא מחמם או מחמם באופן לקוי. אך כדאי לדעת שזו לא באמת תקלה, אלא מצב מבני שיש לו פתרון ולמען האמת הוא גם דיי פשוט.

 

נזילות מהצנרת

מערכת הדודים מורכבת מהמון צינורות שתפקידם לחבר את שתי המערכות של הדוד. כאשר קיימת נזילה מאזורים שונים של הצינורות, הדוד מפסיק את פעולתו התקינה ומפסיק לחמם או שמחמם באופן לקוי.

כדי להתמודד עם המצב הזה, חשוב להזמין בעל מקצוע שיבדוק היכן הנזילה ויתקן אותה. נזילות יכולות להתרחש כי הצינורות ישנים או שהצטברה בהם אבנית שגרמה להם לסדקים. אפשר לומר שזו תקלה דיי שגרתית בדודים ותחזוקה נכונה הכוללת בדיקה, תמנע את המצב הזה.

נזילות יכולות להתרחש גם בדודים חדשים. אם הדוד חדש ולא מחמם, כדאי לבחון את מצב הצינורות.

 

קצר חשמלי

קצר חשמלי הוא מצב שבו הסביבה המימית של הדוד זלגה עקב נזילות לסביבה החשמלית. זהו מצב מסוכן המחייב חשמלאי דודים מוסמך והוא יכול להתרחש גם בדודים חדשים. דודים חדשים לא מחמים יכולים להעיד על מצב של קצר.

בדרך כלל המצב הזה יתרחש כאשר קיימת נזילה שלא מטופלת או צינור שלא היה מחובר כראוי. חשוב מאוד לא לגעת במתג הדוד ולהתקשר לאיש מקצוע. בשום פנים ואופן לא לנסות לפתור את הבעיה לבד.

 

דוד חשמל לא מחמם עקב פלאנג' שבור

הפלאנג' הוא למעשה מעין משולש הגנה עשוי פלסטיק או מתכת ובתוכו יושבים גוף החימום והתרמוסטט. שני רכיבים אלו פועלים באמצעות חשמל והם נמצאים בקרבה לסביבה המימית של הדוד.

כאשר הפלאנג' שבור, שני הרכיבים האלו חשופים למים וצוברים הרבה אבנית. אבנית מצטברת פוגעת בעבודתם לאורך זמן והם עלולים להישרף ולהפסיק לחמם.

פלאנג' שבור מחייב החלפה שלו ושל שני הרכיבים שנמצאים בתוכו. חשוב מאוד לבצע תחזוקת דוד אחת לשנה על ידי איש דודים מוסמך שיבדוק את גם את אזור הפלאנג' ובמידת הצורך יבצע החלפה של חלקים.

זוהי לא תקלה שמאפיינת דודים חדשים ולכן לא בטוח שתתקלו במצב זה כאשר הדוד חדש ולא מחמם, אך תמיד חשוב לבדוק.

 

התקלה המבנית – מה הפתרון עבורה?

למעשה, התקלה המבנית ידועה בענף הדודים וחברות רבות שעוסקות במערכות סולאריות, ניסו למצוא פתרון, אך ללא הצלחה, הפנו את האנשים לפתרונות חלופיים שאינם זולים במיוחד.

אנו בחברת לפיד, היחידים שהצליחו למצוא פטנט ייחודי שמתחבר למערכת ומאפשר לכם לפתור את הבעיה המבנית לחלוטין.

פטנט פקחום הוא למעשה מערכת חכמה ופשוטה שמתחברת אל המערכת המשותפת ויש לה חיישני רגש שחשים מתי מכל המים שלכם חם. כאשר זה קורה, הפקחום מפעיל שסתום חשמלי אוטומטי שלא מאפשר למים שבספירלה לקרר לכם את המים הקרים.

מדובר בפטנט מהפכני שפשוט חוסך לכם הוצאות רבות על תצרוכת החשמל. במקום שתדליקו את הדוד לאורך שעות רבות כדי לקבל מים חמים, אתם פשוט מתקינים פקחום ששומר לכם על המים עד שתתקלחו. רוצים גם את הפקחום? צרו קשר עמנו, השאירו פרטים ונחזור אליכם.

 

כמה עולה להתקין את פקחום?

מערכת פקחום היא השקעה בטוחה שחוזרת אליכם מאוד מהר. העלות של המערכת אינה גבוהה וכך גם ההתקנה שלה. כמו כן, החברה מאפשרת לכם להתקין את הפקחום גם לבד ומספקת הוראות ביצוע.

ההשקעה מחזירה את עצמה מאוד מהר מהסיבה שללא הפקחום, רבים מאיתנו פשוט מדליקים את הדוד ללא הפסקה במשך היום ולפעמים גם בקיץ והעלות של תצרוכת החשמל עולה והופכת להיות הוצאה גדולה.

כשיש לכם פקחום, אתם יכולים להדליק את הדוד לשעה או שעתיים בחורף ולא להדליק אותו כלל בקיץ. תמיד יהיו לכם מים חמים, אלא אם מדובר בתקלה אמיתית שמחייבת הסתכלות ופתרון על ידי איש מקצוע.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן