איך לחסוך בחשמל עם דוד חשמל – 3 שיטות מובילות

כל משפחה רוצה לחסוך כמה שאפשר בתשלומים שלה על מגוון השימושים בבית. בין השימושים הכי גבוהים נמצא גם חשבון החשמל שמושפע מהפעלת כלל מכשירי החשמל בבית והדוד החשמלי לחימום המים. אם אתם מנסים זמן רב לחסוך ולא מצליחים, קבלו מאיתנו 3 דרכים לחסוך בהפעלת דוד החשמל שלכם, דבר שיחסוך לכם כסף רב בכל חודש.

 

חסכון בדוד חשמל – שיטה #1

שימוש בדוד שמש

אחת הדרכים היותר טובות לחיסכון בהפעלת דוד חשמל היא להפעיל אותו רק מתי שבאמת צריך! זה בעצם אומר שכדאי לכם ויפה שעה אחת קודם, להתקין בבית דוד שמש.

דוד שמש מאפשר לכם לנצל את אנרגיית השמש ברוב חודשי השנה, למעט שלושת החודשים הקרים של החורף.

מכיוון שאנרגיית השמש הינה טבעית, אין לכם צורך להדליק את הדוד החשמלי, דבר שיחסוך לכם כסף רב.

אם אתם רוצים לנצל את דוד השמש שלכם בצורה טובה, חשוב לבצע תחזוקה שנתית שלו ולוודא שהקולטים אינם שבורים ושהם נקיים מאבק, על מנת שתוכלו לקבל כמה שיותר אחוזים מאנרגיית השמש.

 

איך מבצעים תחזוקה של דוד שמש?

תחזוקה נכונה של דוד שמש מתבצעת אחת לשנה. בזמן זה, מומלץ לעלות אל הגג או להביא איש מקצוע ולנקות את הקולטים בעזרת מטלית לחה. כמו כן, מומלץ להחליף קולטים ישנים או שבורים על ידי איש מקצוע. תחזוקה זו תמנע מצבים של דוד שמש לא מחמם.

מעבר לנושא של הקולטים, מומלץ לוודא עם איש דודים שאין נזילות בצינורות הקולטים או בכלל צינורות המערכת. כאשר יש נזילות, הן עוצרות את התהליך ולא מאפשרות חימום טוב של המים.

ככל שהמערכת שלכם תהיה יותר מתוחזקת, כך היא תפיק לכם חימום מים טוב יותר ותסייע לכם בחיסכון בחשבון החשמל.

 

לחסוך בדוד חשמל – שיטה #2

דרך נוספת לחיסכון בחשמל בדוד החשמלי היא באמצעות התקנה של הפקחום. יש אנשים שעדיין לא מכירים את הפטנט הייחודי הזה, אך זה הזמן להכיר ולהבין איך הוא מסייע לכם בעניין זה.

הפקחום הומצא באופן ייחודי על מנת לפתור בעיה מבנית במערכות דוד משותפות בבניינים משותפים. המערכת המשותפת הומצאה כדי לאפשר לכל דיירי הבניינים לקבל מים חמים באמצעות חימום על ידי אנרגיית השמש.

הבעיה מתחילה בעיקר בחורף, כאשר המערכת המשותפת אינה נפרדת מהמערכת הפרטית שקיימת בכל דירה ודירה.

בחורף, המים בצינורות המשותפים קרים והם זולגים אל הדודים החמים שחוממו על ידי המערכת החשמלית.

אנשים רבים בטוחים שהדוד לא הצליח לחמם את המכל טוב או שיש להם תקלת דוד חשמל לא מחמם והמים הופכים להיות פושרים דיי מהר. הפקחום פותר בדיוק את הבעיה הזו.

הוא מזהה מתי המים במכל חמים, מייצר שסתום חשמלי ומאפשר לכם להשתמש בכל המים החמים שבמכל מבלי שתצטרכו לחמם אותם שוב ושוב ולבזבז חשמל.

אנשים שיש להם פקחום, מדווחים על חיסכון של 50% בתצרוכת החשמל על חימום מים בחורף.

התקנת פקחום היא פשוטה, חלק מהאנשים אפילו יוכלו להתקין אותו באופן עצמאי. העלות של הפקחום נמוכה ומשתלמת והיא יכולה להתווסף לכל מערכת דודים משותפת ללא בעיה.

אם אתם מעוניינים בפקחום, צרו איתנו קשר. נציג מטעמנו יצור אתכם קשר וישלח לכם את הפקחום. אם אתם זקוקים להתקנה, נוכל לבצע זאת עבורכם תמורת תוספת תשלום הוגן.

 

חיסכון בדוד חשמלי – שיטה #3

עוד דרך מצוינת לחיסכון בחשמל בחימום המים היא באמצעות התקנת שעון. במקום שתדליקו את הדוד שלכם לאורך כל שעות היממה במחשבה שאם תעשו זאת, לא תחוו מצבים של דוד לא מחמם, אתם יכולים להתקין את השעון ולכוון את השעות שאתם מעוניינים בהן.

מומלץ לכוון אותו לשעתיים בבוקר ועוד שעתיים לקראת הערב וכך תוכלו לדעת שיש לכם בוודאות מים למקלחת בשעות אלו.

אם אין לכם עדיין פקחום, חשוב מאוד להדליק את הדוד סמוך לזמן המקלחת. אם יש לכם פקחום, אז זו פחות בעיה מהסיבה שהשסתום החשמלי שלו שומר על המים החמים שבתוך המכל.

התקנת שעון מצריכה שקע מתאים להתקנתו. לאחר הכנסת השעון לשקע, מאוד פשוט לסדר את המחוגים שלו.

 

בכמה אפשר לחסוך בתצרוכת החשמל על חימום מים?

מה שהצגנו כאן, אלו 3 דרכים לחסוך בחשמל בהפעלת דוד החשמל. כמובן שאל דרכים אלו יכולות להצטרף דרכים נוספות.

חשוב להיות יצירתיים ולנסות מה עובד לכם. יש אנשים שמנסים את כל הדרכים במגביל וכך חוסכים כמה שאפשר ויש כאלו שמעדיפים להתנסות בשיטה אחת או שתיים. תוכלו לנסות מה שעובד יותר טוב עבורכם.

מי שמנסה שלל שיטות וגם מתקין פקחום, יכול להגיע לחיסכון עצום בחשמל לאורך השנה וגם בחודשי החורף.

 

האם שיטות חימום אחרות חסכוניות יותר?

בשנים האחרונות אנו רואים בניינים שעוברים לחימום על גז מתוך מחשבה שזה יחסוך להם בחשמל. אך האם השימוש בגז יותר חסכוני?

לא בהכרח!

השימוש בגז מאפשר לכם לקבל מים חמים כל פתיחה של הברז. זה אומר שהגז משתחרר בכל פעם כזאת ובאופן יומיומי, כך שהבלונים נגמרים מהר וכבר צריך להזמין אחד נוסף.

רוב האנשים חושבים שזה כמו בלוני הגז עבור בישול. במקרה הזה, מדובר על כמות גז יותר גדולה ברמה יומיומית ולכן אפשר לומר שזה פחות חסכוני.

בנוסף, יש אנשים שלא משלבים את המערכת יחד עם דוד שמש והם בעצם מפסידים את כל החודשים החמים שבהם יכלו לקבל אנרגיה חינמית לחימום המים.

בשל כך, לפני שמכניסים מערכת חדשה, יש לבחון אותה היטב.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן