דוד חשמל לא מחמם בחורף

בישראל, דוד החשמל פועל בעיקר בחודשי החורף שבהם דוד השמש פחות יעיל. לעיתים קיימים מצבים בהם דוד חשמל לא מחמם בחורף את המים כמו שצריך וכך המים פושרים. רוב האנשים במצב זה ידליקו את הדוד החשמלי לזמן ארוך יותר ובכך יגדילו את חשבון החשמל.

במאמר זה אנו נדבר על מערכת פקחום שעוזרת לצרכן הישראלי לחסוך בחשבון החשמל בגין חימום המים.

 

דוד חשמל לא מחמם בחורף – עלויות חשמל גבוהות

חימום המים ברוב הבתים בישראל נעשה באמצעות דוד שמש ודוד חשמל. הדוד החשמלי משמש אותנו בעיקר בחודשי החורף הקרים שבהם אין מספיק שמש לחימום המים.

לחמם מים באמצעות חשמל יכול לעלות לנו כסף רב, במיוחד אם אנו מדליקים את הדוד במשך שעות רצופות וללא הגבלה.

חלקנו מדליקים אותו זמן רב כי בני הבית מתקלחים בשעות שונות ביום וחלקנו מדליקים אותו המון זמן כי המים לא מתחממים כמו שצריך או שקיימת תקלה בדוד החשמל והוא לא מחמם.

משפחות רבות היו רוצות לדעת מהי הדרך הנכונה לחסוך בחשבון החשמל בגין חימום המים. כיום זה ניתן באמצעות פתרון מאוד פשוט שעליו נדבר כעת.  

 

בדיקת תקלות בדוד החשמל

על מנת שהדוד החשמלי שלכם יעבוד באופן יעיל, עליו להיות תקין. דוד חשמלי תקין אמור לחמם את דוד המים באופן מלא בתוך שעה. וחימום של שעתיים עד שלוש ביום אמורות להספיק למקלחת של כל בני הבית.

חשוב אחת לשנה לבצע בדיקה של הדוד ולראות שכל הצינורות מחוברים ושאין אבנית על חלקי הדוד ובמיוחד על גוף החימום.

אם כל אלו תקינים ואתם גרים בבניין משותף, כנראה שהבעיה קשורה במערכת הדודים המשותפת של הבניין. אך אל דאגה, לא מדובר בבעיה שלא ניתנת לפתרון. 

 

דוד החשמל לא מחמם, אבל אין תקלה?

בבתים משותפים יש מערכת דודים משותפת לכל דיירי הבניין. מערכת זו מורכבת מקולטנים וצינורות משותפים והיא אינה מנותקת מהמערכת החשמלית, מהסיבה שגם דוד השמש וגם דוד החשמל מחממים את אותו מיכל מים.

הבעיה טמונה בעובדה כי בימי החורף בתוך הצינורות המשותפים יש מים קרים והם זולגים אל מיכל המים שחיממתם באמצעות דוד החשמל. כך למעשה אתם חווים מקלחת עם מים פושרים לאחר שהדלקתם את דוד החשמל.

רוב האנשים שלא מכירים את הנושא ובדקו כי לא קיימת תקלה בדוד, ידליקו אותו לעוד שעה או שעתיים, אך לא בטוח שזה יפתור את הבעיה, כי מים קרים ממשיכים להתמזג עם המים החמים. אז מה בכל זאת יעזור? התקנת מערכת פקחום.

 

חוסכים בחשמל – עם יותר מים חמים

פקחום היא מערכת חכמה שפותחה על ידינו, חברת לפיד. החברה שלנו עוסקת בהתקנת דודים ומערכות סולאריות.

אנו מכירים היטב את הבעיה של דוד החשמל שאינו מחמם את המים בבתים המשותפים ולכן פיתחנו מערכת חכמה ופשוטה שיודעת לזהות מתי המים בדוד שלכם חמים ובזמן זה לייצר שסתום חשמלי אשר ימנע את הזליגה של המים הקרים מהצינורות.

התקנת פקחום מאפשרת לכם להשתמש בכל המים שחיממתם מבלי שתצטרכו להדליק את הדוד שעות רבות כדי לשמור על המים החמים. כך למעשה בתים רבים חוסכים בהוצאות חימום המים לפחות בחמישים אחוזים בכל חודש.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן