מחמם מים בגז – תקלות נפוצות

בשנים האחרונות קיים הטרנד של מעבר למערכת גז לחימום מים. פעמים רבות, לאחר המעבר, דיירים רבים בבתים משותפים מגלים כי מדובר בחתונה קתולית לשיטה וגם לחברת הגז שהמערכת היא שלה. במאמר הבא נדבר על מחמם מים בגז תקלות נפוצות ונסביר גם על האפשרויות המסורתיות האחרות שיש להן יתרונות רבים, כמו מערכת דודים משותפת שעל אף התקלות הקיימות בה, יש לה פתרונות מצוינים לבעיות אלו עם שנים של ניסיון.

 

מחמם מים בגז תקלות נפוצות – אבנית

הנושא של אבנית תמיד היה לתקלה המאפיינת דוד גז לא מחמם. מי שאינו מכיר דודי גז, וודאי אינו יודע כי האבנית היא מנת חלקו ולא רק של דודי שמש או חשמל.

התקלה הנפוצה ביותר היא סתימה של צינורית הגז באמצעות אבנית, דבר שעשוי לעצור את זרימת הגז לחימום המים.

מדובר על תקלה נפוצה בסביבה שיש בה מים חמים. בדוד שמש ניתן לנקות את האבנית אחת לשנה. במצבים של דוד גז שאינו מחמם, פה כבר כדאי להתקשר לאיש הגז מהחברה שהתקינה את המערכת.

מכיוון שמדובר במערכת גז וקיים סיכון בניקוי האבנית באופן עצמאי, לא ניתן לנקות אותה לבד ויש חובה לדבר עם איש מקצוע מהחברה. מחמם מים בגז תקלות נפוצות מחייבות טיפול באבנית כדי שהמערכת תמשיך לעבוד.

 

מחמם מים בגז תקלות נפוצות – בעיה בלוח האלקטרוני

כל מערכת גז לחימום מים פועלת באמצעות לוח אלקטרוני. הלוח הזה שולח פקודות להפעלת מבערי הגז בעת פתיחת המים.

מדובר על פעולה של שניות שלאחריה תקבלו מים חמים. אם בכל זאת התחלתם להתקלח והמים החמים לא מגיעים מיד, עליכם לחשוד בתקלה.

טיפול בלוח האם אינו טיפול שאתם יכולים לבצע בעצמכם. עליכם לפנות לחברת הגז שהתקינה את המערכת.

על הלוח תופיע מספר תקלה וכדי לפענח מה אומר המספר, תהיו חייבים להתקשר לחברה שבסבירות גבוהה תשלח נציג מטעמה. בעניין זה חשוב לציין, כי אין באפשרותכם להזמין חברה אחרת. כבר אמרנו, חתונה קתולית.

מה עושים אם בכל זאת רוצים להחליף חברה? התשובה היא שלא ניתן. לכן, אם אתם עתידים להתקין מערכת גז, שקלו היטב לאיזו חברה אתם פונים. מעבר לכך, כדאי שתבינו מעט איך עובדת מערכת גז לחימום מים. מחמם מים בגז תקלות נפוצות מגביל אתכם מהבחינה הזו.

 

איך עובד דוד גז בבניין משותף?

איך עובד דוד גז בבניין? אז למעשה, דוד הגז פועל באמצעות מערכת גז המותקנת על ידי חברת גז מסוימת לבניין.

החברה מחברת את המערכת אל מפלט הגז שיחל לפעול בפקודה של הלוח האלקטרוני. ברגע שיש פקודה כזו, חיישני מגע מעבירים את המסר למבערים להתחיל לפעול, הגז זורם ומתחיל לחמם את המים באופן תמידי עד הרגע שתסגרו את הברז.

היתרון הגדול של השיטה מתמקד במהירות קבלת המים החמים. עם זאת, רבים לא מודעים לתקלות שיש בשיטה, בוחרים להצטרף ותקועים עם מערכת יקרה הכוללת המון תקלות.

 

דוד שמש וחשמל – מערכות כדאיות יותר

את דודי השמש כולם מכירים וידוע שגם בהם יש תקלות של דוד שמש לא מחמם או דוד חשמל עם תקלות.

עם זאת, כדאי לדעת שמדובר בתקלות מוכרות במשך שנים שניתנות לפתרון. כמו כן, רוב התקלות נראות לעין ואת חלקן האדם הפשוט יכול לפתור.

 

שלוש תקלות שכדאי להכיר בדודי שמש

התקלות בדודי שמש הן תקלות דיי פשוטות שאת חלקן כל אחד יכול לפתור ולתקן ודיי בקלות. אפשר להזמין גם איש מקצוע ואתם חופשיים להזמין כל אחד שעוסק מהתחום ואינכם מוגבלים לחברה מסוימת.

 

אבנית

אבנית יכולה להיות בכל רכיב ורכיב במערכת. בדודי שמש האבנית מצטברת בדרך כלל על הקולטים. בבניינים משותפים הקולטים נמצאים על הגג.

ניתן לעלות אל הגג ולנקות את האבנית באמצעות מטלית לחה באופן עצמאי. אפשרויות נוספות כוללות ניקוי על ידי מערכת שטיפה המותקנת על הגג או על ידי איש מקצוע. כמו כן, ניתן למנוע מצבים אלו על ידי ניקוי אחת לשנה.

קולטים מלוכלכים או מלאים באבנית, יגרמו למצב של דוד שמש לא מחמם.

 

נזילות

נזילות בדוד שמש מתרחשות בדרך כלל כתוצאה מבלאי של הצינורות או חיבור רופף. הדרך הטובה ביותר במקרה הזה היא להזמין איש דודים שיבדוק היכן הנזילה ויחליף את הצינור. מדובר על תקלה פשוטה שניתן לזהות אם לא מקבלים מים חמים במהלך המקלחת ביום קיץ חם.

 

תקלות שכדאי להכיר בדודי חשמל

דודי חשמל הם הפתרון לחימום מים בחורף במקום דוד השמש. גם בדודי חשמל יש תקלות נפוצות כמו בדוד גז תקלות נפוצות. הנה כמה מהן:

 

אבנית בגוף החימום

אבנית עשויה לפגוע בגוף החימום של דוד החשמל. כאשר לא מבצעים ניקוי של האבנית, היא גורמת לגוף החימום לעבוד קשה יותר עד שהוא מגיע למצב שהוא נשרף ומפסיק לחמם.

תקלה זו מחייבת החלפה של גוף החימום וזו פעולה שניתן לעשות רק על ידי איש מקצוע. אם יש לכם דוד חשמל לא מחמם בכלל, כנראה שזו הבעיה.

 

תקלה מבנית בבניינים משותפים

בבניינים משותפים קיימת תקלה מבנית של דוד לא מחמם כתוצאה מחוסר ההפרדה בין מערכת הדודים המשותפת אל המערכות הפרטיות בכל דירה ודירה.

כשדייר מחמם מים בחורף על ידי דוד החשמל, המים אצלו חמים, אך בצינורות המשותפים המים קרים.

מים קררים אלו זולגים אל המכל החם והופכים אותם לפושרים. מדובר בתקלה שמפריעה למהלך התקין של פעולת החימום, אך כיום יש פתרון מעולה שנקרא פקחום.

מערכת קטנה וחכמה שיודעת לייצר שסתום חשמלי שמונע את הבעיה. אם גם אתם רוצים פקחום במערכת הדוד שלכם, צרו איתנו קשר.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן