עלות חימום מים בגז לעומת חשמל

בעידן של היום מרבית המכשירים הפועלים בבתים זקוקים לגז או חשמל וכך גם חימום המים. השימוש בגז וחשמל עולים כסף ולפעמים הרבה ממנו. כל אחד מעוניין לחסוך בעלויות אלו עד כמה שאפשר ונשאלת השאלה מה יותר חסכוני? במאמר הבא נבחן את עלות חימום מים בגז לעומת חשמל ועוד מספר פרמטרים שניתן להשוות בין המערכות ונבין מה יותר כדאי להתקנה.

 

צורת עבודה: מערכת גז מול חשמל

איך עובד דוד גז? דוד גז עובד בצורה מאוד פשוטה. פשטות העבודה שלו היא גם היתרון הבולט שלו.

צינורות המים מחוברים למבערים שמתחילים בחימום ישיר של המים כאשר הם מזהים את התנועה שלהם בצינור. לאחר חימום המבערים, המים מגיעים אליכם אל הברז חמים.

איך עובד דוד חשמל? דוד חשמל עובד גם עם צינורות, כאשר מה שמחמם את המים שבצינורות הוא גוף החימום אשר נדלק עם הפעלת מתג הדוד בבית.

בחימום המים באמצעות הדוד החשמלי, נצטרך להמתין כחצי שעה עד שיהיו לנו מים חמים, אך בעידן של היום ניתן לשים שעון חשמל או להתקין את הפקחום וכך לקבל מים חמים בצורה טובה יותר.

 

תקלות נפוצות: מערכת גז מול חשמל

לדוד גז יש מספר תקלות אופייניות:

 

בעיה בלחץ גז

לחץ הגז הינו חשוב לפעילות תקינה של המערכת. אם הלחץ אינו בין 0.5-0.8, אתם תקבלו מצב של דוד גז לא מחמם או מצב מסוכן שעלול להביא לפיצוץ.

אפשר לומר כי מבין התקלות, זו התקלה הכי בעייתית בגלל הסיכונים שהיא מביאה עמה מעבר לחוסר במים חמים.

 

עומס אבנית בכניסה למחמם המים

לא כולם יודעים, אך גם בדוד גז יש תקלות אבנית. האבנית בדרך כלל מצטברת בכניסה למחמם המים ומונעת את המשך עבודתו כראוי.

גם במקרה הזה אבנית היא מחייבת ניקוי על מנת שתמשיכו לקבל מים חמים.

 

בעיה בכרטיס האלקטרוני

הכרטיס האלקטרוני הוא לוח הפיקוד של מחממי מים על גז. וכמו כל כרטיס, גם הוא נשחק עם הזמן. אם אתם בודקים את הנושא של עלות חימום מים בגז מול חשמל, חשוב שתדעו כי בעיה בכרטיס האלקטרוני מחייבת החלפה של המערכת.

 

בעיה בחיישן הצתה

חיישן ההצתה הוא הרכיב הקטן והפשוט שמתחיל את התהליך חימום המים כשמדובר בדודי גז. כאשר החיישן לא פעיל, לא יתרחש תהליך חימום ולא יהיו לכם מים חמים.

לדוד חשמל גם יש תקלות נפוצות:

 

אבנית מצטברת על גוף החימום

גוף החימום הוא למעשה החלק שמחמם את המים החמים בדוד חשמל. עם הזמן, מצטברת עליו אבנית. ככל שיש יותר אבנית על גוף החימום, הוא עובד באופן יותר קשה שגורם לו להישרף.

שריפה של גוף החימום תפסיק את פעולת חימום המים ולא תאפשר לכם לקבל מים חמים. אם אתם נתקלים במצב של דוד חשמל לא מחמם, בהחלט יכול להיות שזו הבעיה.

תיקון של תקלה זו מצריך החלפה של גוף החימום על ידי איש דודים מוסמך. לאחר ההתקנה הדוד שלכם ימשיך לעבוד כרגיל.

 

נזילות

נזילות בדודי חשמל ושמש עשויים להתרחש לאורך כל הצינור. בבתים פרטיים תוכלו לראות את הנזילה בקלות ואילו בבתים משותפים תזדקקו לאיש דודים שיאתר אותה.

נזילות שמתרחשות עוצרות את התהליך. אם מדובר בצינורות של הדוד החשמלי, אז הוא יפסיק את עבודתו או לא יחמם בצורה יעילה ואתם תחוו מצב של דוד לא מחמם.

אם מדובר בצינורות של דוד השמש, גם במקרה זה המערכת תפסיק לבצע בצורה טובה את מעבר המים ואתם תחוו מצב של דוד שמש לא מחמם.

מציאת הנזילה וסגירתה תפתור את הבעיה.

 

תחזוקה של מערכת גז מול מערכת חשמל

בדודי שמש וחשמל ההמלצה היא לבדוק את המערכת אחת לשנה על ידי איש דודים מוסמך ולדאוג לנקות את הקולטים על ידי איש דודים, בעצמכם או על ידי מערכת שטיפה מותקנת על הגג.

ברגע שמבצעים את התחזוקה הזו באופן שגרתי וקבוע, ניתן להנות מהמערכת למשך 10-15 ללא בעיה כלל. מדובר על מערכת אמינה ומוכרת ולכן היא מאוד מומלצת להתקנה בבתים ובניינים.

בשנים האחרונות חשבו כי מדובר במערכת מסורתית ומיושנת, אך זה ממש לא נכון. יש המון פיתוחים חדשים שכבר משתמשים בהם במערכת זו, כמו מערכת פקחום שמאפשרת לכם לנצל בצורה טובה יותר המים החמים.

ומה באשר לתחזוקה של מערכת הגז? במערכת גז התחזוקה מחייבת את העזרה של החברה שהתקינה לכם את המערכת. במקרה זה אתם לא יכולים לפנות לחברה אחרת ואתם דיי תלויים בה.

התקלות של המערכת מוכרות, אך הפענוח שלהם מתרחש באמצעות קוד שגיאה בכרטיס האלקטרוני שדרכו החברה מזהה מה התקלה. אתם כלקוחות לא תוכלו לדעת מהי ותצטרכו לסמוך על מה שעובדי החברה אומרים לכם.

 

עלות חימום מים בגז לעומת חשמל

גם במקרה הזה יש שוני בין המערכות.

עלות ההתקנה של המערכות שונה מאוד. הרבה יותר זו להתקין מערכת של דוד חשמל ושמש מעלות של מערכת גז.

למעשה, אחד החסרונות הגדולים של מערכת הגז היא העובדה כי עלות ההתקנה היא גבוהה מאוד ואם התקנתם את המערכת, גם אם החלטתם לא להשתמש ולהתקין מערכת של דודי שמש או חשמל, אתם עדיין תמשיכו לשלם עליה.

 

אז מה יותר כדאי?

נראה שגם היום, בשנת 2023 והלאה, מערכת דוד חשמלית ומערכת דוד שמש הן עדיין המערכות היותר אמינות שיש להן יותר יתרונות וגם העלות שלהן יותר נמוכה.

מי שרוצה ללכת על בטוח ולא להיות תלוי במערכת שמחייבת טיפול של חברה מסוימת, ילך ללא ספק על מערכת דודי חשמל ושמש.

רוצים ייעוץ / צריכים עזרה? צרו קשר עוד היום ונשמח לעזור.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן