מחמם מים בגז לא מחמם

מה אנו יודעים על חימום מים בגז? רבים מאיתנו מכירים את היתרון הגדול של קבלת מים חמים ישירות אל הברז מבלי לחכות, אך האם אנו מכירים את החסרונות שלו? חשוב לדעת כי יש דבר כזה מחמם מים בגז לא מחמם ומעבר לתקלות יש גם חסרונות שעלינו להכיר בטרם נתקין את המערכת. במאמר הבא נדבר על החסרונות והתקלות.

 

איך עובד דוד גז?

לפני שנדבר על החסרונות של מערכת החימום בגז, עלינו תחילה להבין איך פועלת מערכת דוד גז בניין משותף.

במערכת חימום גז משותפת, בדומה לדודי שמש, הצינורות והרכיבים לחימום המים הינם משותפים לכל הדיירים. לפעמים, הצינורות המשמשים לחימום מים באמצעות דוד השמש, הם גם הצינורות של מערכת חימום מים בגז.

על מנת לחמם את המים עבור המקלחת שלכם, מתבצע שימוש בצינור נחושת גדול ומשותף. בסמוך לצינורות אלו יש מבערים שתפקידם לחמם את המים שעוברים בתוך הצינור. בעת הפעלת ידית המים החמים, יש חיישן שמשגר הודעה כי יש להפעיל את המצת והמבערים וכך למעשה מתחיל תהליך החימום.

התקנת מערכת כל כך מקיפה ונרחבת מתבצעת על ידי אנשי מקצוע מנוסים בתחום. הם מבטיחים שהמערכת מוגדרת כראוי ומסוגלת לענות על צורכי המים החמים של כל הדיירים.

 

מחמם מים בגז לא מחמם – תקלות אפשריות

מערכות חימום מים בגז שהינן משותפות מביאות איתן גם תקלות אפשריות הגורמות פעמים רבות למצבים של דוד גז לא מחמם.

אין זה סוד, גם במערכות חימום מים אחרות יש תקלות וגם בהן קיימים מצבים של דוד לא מחמם, אך התקלות הן קצת שונות ויש המון בעלי מקצוע עם ניסיון רחב בטיפול בהן.

במקרה של דוד גז, רק החברה שהתקינה לכם את המערכת היא החברה שיכולה לבחון את התקלה ולטפל בה וזהו חיסרון גדול כי למעשה לדיירי הבניין אין את היכולת להתמקח על עלויות התיקון ולמצוא חברה אחרת במחיר יותר הוגן.

מעבר לכך, התקלות בדודי גז מסומנות באמצעות מספר על הכרטיס האלקטרוני של המערכת. דיירי הבניין יכולים לדעת את מספר התקלה, אך הם לא מודעים לסוג התקלה ועליהם להתייעץ עם החברה. לצורך העניין, דיירי הבניין אינם יודעים האם החברה פועלת בשקיפות או לא.

לא כולם מכירים את התקלות שיש בדודי גז, הנה מספר תקלות חוזרות שכדאי להכיר:

 

תקלות אבנית

אנשים רבים בטוחים כי תקלות אבנית שייכות לדודי שמש ודודי חשמל בלבד. סברה זו אינה נכונה ולמעשה הן פוקדות גם דודי גז.

המקום הכי מרכזי שבו מצטברת אבנית בדודי גז הוא הכניסה למחמם המים. האזור הזה בעצם נסתם ולא מאפשר עבודה תקינה של הדוד. תקלה זו גורמת למצבים של מחמם מים בגז שאינו מחמם.

מי שחש בזרימה חלשה של מים חמים או שטמפרטורת המים פתאום משתנה באמצע המקלחת, עשוי לחשוד שזו התקלה, אך אם רוצים לדעת מהי התקלה באמת, יש להתקשר לחברה שהתקינה את המערכת.

 

בעיות בכרטיס האלקטרוני

לכל מערכת יש את האזור שהוא הלב שלה שבאמצעותו הוא פועל. במערכת חימום מים בגז הלב הוא למעשה הכרטיס האלקטרוני.

מכיוון שמדובר בכרטיס אלקטרוני, הוא צפוי למצבים של תקלות. כאשר הכרטיס הזה תקול, יהיה עליכם להחליף אותו בכרטיס חדש, דבר שעשוי לעלות דיי הרבה.

אם דיברנו על תחזוקה, אפשר בהחלט להכניס את העלות הזו לשכלול הכספים המושקעים במערכת כזו הפועלת על גז.

כרטיס אלקטרוני תקול יביא למצבים שהמערכת מפסיקה את עבודתה ולא יהיו לכם מים חמים.

 

בעיות בלחץ הגז

אחת הבעיות שיש לשים אליה לב ואף להעניק תשומת לב רחבה היא לחץ הגז במערכת. במערכת חימום מים בגז יש לחץ מווסת שנע בין 0.5-0.8.

כאשר הלחץ נמצא מתחת ל-0.5, אתם לא תקבלו ביצועים איכותיים. כשלחץ הגז עולה על 0.8 פה כבר צריכים להיזהר כי זה בעצם מסוכן. בכל פעם שיש שינוי בלחץ הגז יש לבדוק זאת עם איש מקצוע מהחברה.

 

החסרונות של מערכת חימום מים בגז

מעבר לתקלות, חשוב להכיר גם את החסרונות של המערכת. נכון, על היתרון של קבלת מים חמים באופן מאוד מהיר, אף אחד לא מתווכח, אך לפני התקנה של מערכת כל כך גדולה, כדאי להכיר אותה מקרוב וגם את החסרונות שלה.

חסרון בולט אחד הוא המורכבות של התקנת מערכת חימום מים בגז בבניין משותף. על כל הדיירים להסכים להתקנתו, וגם מי שאינו משתמש בו ומחמם באמצעות דוד חשמל, חייב לתרום לתחזוקתו. זה יכול להוביל לעלויות נוספות ולסיבוכים לא נעימים עם שאר הדיירים.

יתר על כן, עלות ההתקנה והתחזוקה של מערכת גז היא בדרך כלל גבוהה יותר בהשוואה למערכות סולאריות או חשמל. למרות שהעלות השוטפת של הגז עשויה להיות נמוכה יותר, ההוצאה הכוללת הופכת אותו לפחות רווחי בטווח הארוך.

מגבלה נוספת של מערכת חימום מים בגז היא שאתה קשור לחברת גז ספציפית. בניגוד למערכות אחרות בהן יש לך את החופש לבחור את הטכנאי או את רכיבי המערכת שלך מכל חברה, עם מערכת גז, אתה מתחייב לספק יחיד.

 

האם עדיף דוד חשמל על גז?

התשובה היא ללא ספק כן. כעת, כאשר פתרו את הבעיה המבנית של מערכות דודים משותפות באמצעות פקחום, כבר אין מגבלה שלא ניתנת לתיקון והתיקונים הם ללא ספק עולים פחות ויותר משתלמים.

אם אתם שוקלים להתקין מערכת חימום מים סולארית וחשמלית ולהתקין את מערכת פקחום, דעו כי מדובר במערכת חכמה, אמינה בעלויות נמוכות. צרו עמנו קשר עכשיו לייעוץ והתקנה ונשמח לעמוד לשירותכם, הן עבור הפקחום והן עבור מערכות סולאריות.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן