חימום מים בגז בבניין משותף – הבעיות הפוטנציאליות

חימום מים בגז כבר נכנס להיות פתרון חימום מים נוסף לצד המערכות המסורתיות של דודי שמש ודודי חשמל. כאשר נכנס כשמחקן חדש לשוק, כולם דיברו על כך שבאמצעותו מקבלים מים חמים באופן ישר אל הברז, עובדה שהיא באמת נכונה. כיום, כאשר רבים כבר ניסו את המערכת, כבר יודעים לומר שהיא לא חפה מתקלות. במאמר הבא נדבר על חימום מים בגז בבניין משותף – הבעיות הפוטנציאליות.

 

יתרון יחיד ומיוחד – קבלת מים חמים באופן ישיר

אז לפני שנגיע באופן ישיר לחסרונות ולבעיות של מערכת חימום מים בגז, תחילה נדבר על היתרון הגדול שיש במערכת הגז לחימום מים.

כשרוצים לדעת איך עובד דוד גז בבניין משותף, חייבים להבין איך פועלת המערכת. למעשה, מערכת חימום מים בגז מאפשרת לכם לקבל מים חמים באופן ישיר בעת פתיחת ברז המים. איך זה קורה? פשוט מאוד!

כאשר פותחים את ידית המים החמים, מופעל חיישן שמזהה את הפעולה שביצעתם. החיישן הזה נותן הוראה למערכת להפעיל את המצת החשמלי שיפעיל את מבערי החימום.

המבערים צמודים לצינור הנחושת שדרכו עוברים המים אל הברז שלכם והם מחממים את המים באופן ישיר לכל אורך הצינור. בדרך זו אתם מקבלים מים חמים באופן ישיר.

חשוב לציין, אין זה אומר שלא תיתקלו במצעים של דוד לא מחמם. גם לדוד גז יש תקלות שעליהן נרחיב בהמשך, אך כדאי לדעת כי לחימום מים בגז בבניין משותף יש גם בעיות פוטנציאליות.

 

חסרונות קיימים בהתקנת דוד גז משותף

לפני שניגע בתקלות של דודי הגז, תחילה נדבר על החסרונות הבולטים שלו שאפשר לראותם גם כבעיות פוטנציאליות.

 

חימום מים בגז זה שעבוד למערכת

אם דיירי הבניין שלכם ואתם החלטתם על התקנה של מערכת חימום מים בגז, חשוב שתכירו כי לא תוכלו להתקין אותה כך סתם, אלא תזדקקו לחתימות של כל דיירי הבניין שהם מסכימים להתקנת המערכת.

הסיבה לכך נובעת מהעובדה כי דיירי הבניין משלמים על תחזוקת המערכת כל עוד היא קיימת בבניין וגם אם יש דיירים שלא משתמשים בה והתקינו לעצמם דוד חשמל באופן פרטי.

יותר מכך, אם כל דיירי הבניין החליטו על התקנת מערכת חשמל במקום, הם צריכים לקחת בחשבון שיש לשלם שוב על התקנה חדשה ועדיין יהיו תשלומים על מערכת הגז הקיימת.

 

עלות התקנה יקרה

ביחס למערכות שמש וחשמל בבניינים משותפים, התקנה של מערכת גז נחשבת ליקרה מבין השלושה.

יכול מאוד להיות שאתם תשלמו מעט על הגז שפועל בעת הפעלת המים, אך עלות ההתקנה והתחזוקה הינן גבוהות מהרגיל והופכות את כל העסק לפחות משתלם.

 

מוגבלים לחברת הגז

עוד חיסרון שכדאי להכיר בעת התקנת מערכת חימום מים בגז, שאתם למעשה מתחייבים לאותה חברת גז ולא יכולים להחליף אותה באחרת. זאת בניגוד למערכות דודים שמאפשרות לכם להחליף טכנאי או פריטים במערכת אצל כל חברה שתרצו.

 

חימום מים בגז בבניין משותף – הבעיות הפוטנציאליות

כשמדברים על חימום מים בגז בבניין משותף – בעיות פוטנציאליות, למעשה מדברים על תקלות שעשויות להתרחש במערכת זו.

בדומה למערכות אחרות, גם במערכת הגז עשוי להתרחש מצב של דוד גז לא מחמם. כמות התקלות זהה ואף גדולה יותר מהתקלות שקיימות בדודי שמש ודודי חשמל ולפני התקנה, כדאי להכיר אותן ולהחליט האם זה משתלם לכם.

נתחיל מהעובדה כי תקלות במערכת חימום מים בגז כתובות באמצעות מספר על הכרטיס האלקטרוני של המערכת. מכיוון שמדובר במספר ולא שם של תקלה, אתם חייבים מומחה מטעם החברה שיפענח זאת עבורכם.

למערכת עשויות להיות שלל תקלות והנה הנפוצות שבהן:

 

תקלת אבנית

חשבתם שהאבנית היא רק בדודי שמש ודודי חשמל? אז זהו שלא! אבנית נמצאת בכל מקום שמחממים בו מים ובמקרה של דודי גז, היא מצטברת בכניסה למחמם המים ועלולה לגרום לו להפסיק לעבוד.

 

תקלות פריקת לחץ

פריקת לחץ היא עניין חשוב בדודי גז. במערכות אלו יש הגדרות ברורות מה הלחץ המחייב את המערכת. יש לחץ מוגדר למקסימום ולחץ למינימום. מצב של לחץ מתחת למינימום יגרום למערכת לא לעבוד כראוי ומצב של לחץ מעל המקסימום ללא פריקה, הינו מצב מסוכן.

 

תקלות בכרטיס האלקטרוני

הכרטיס האלקטרוני הוא הלב של מערכת חימום מים בגז. כאשר הכרטיס תקול ולא עובד, המערכת מפסיקה את עבודתה. הכרטיס האלקטרוני מאוד רגיש ולכן תקלות בו בהחלט מתרחשות, הבעיה שתיקון שלו או החלפתו, עולים מאוד יקר עד מחיר שהוא לא תמיד משתלם.

 

האם התקלות בדודי שמש וחשמל פשוטות יותר?

לדודי שמש וחשמל גם יש תקלות בניהן תקלות אבנית, נזילות, לכלוך על הקולטים וכדומה. התקלות הינן ברורות מאוד ויש כאלו שאתם יכולים לפתור בעצמכם וכאלו שתזדקקו לאיש מקצוע.

אחת התקלות המוכרות בבניינים משותפים היא הבעיה המבנית של המערכת המשותפת. בימי חורף, המים בצינורות המשותפים קרים והם עוברים באופן ישיר אל מכל הדוד שחומם באמצעות הדוד החשמלי.

בדרך זו, דיירי הבניין מקבלים באמצע המקלחת מים פושרים במקום מים חמים. עד לא מזמן זו באמת הייתה בעיה, כיום יש לה פתרון מהפכני שנקרא פקחום, אשר הופך את המערכת לטובה ביותר מבין מערכות חימום המים כיום.

הפקחום מאפשר לכם להשתמש בכל המים החמים שחיממתם. הוא מפעיל שסתום חשמלי ברגע שהוא מזהה כי יש מים חמים במיכל. מדובר בפתרון מצוין שהעלות שלו סבירה והוא מאפשר לכם להשתמש גם בדוד החשמלי וגם בדוד השמש ללא בעיה.

אם גם אתם מעוניינים בהתקנת פקחום, צרו איתנו קשר ונשמח להעניק לכם שירות. אין ספק שהפקחום הוא פטנט משנה חיים.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן