איך עובד דוד גז בבניין משותף?

בשנים האחרונות אנו שומעים הרבה על אנשים שבחרו להתקין דוד גז בבניין שלהם. אם תשאלו את האנשים האלו מה היתרונות של דוד גז, הם יצביעו על יתרון אחד ויחיד המדבר על כך שתמיד יש מים חמים. אל מול היתרון הגדול, רבים עדיין לא יודעים איך עובד דוד גז בבניינים משותפים, האם יש לו יתרונות נוספים והאם יש גם חסרונות. במאמר הבא נענה על כל השאלות האלו.

 

איך עובד דוד גז באופן כללי?

דוד גז איך עובד באופן כללי? אפשר לומר שדר העבודה שלו היא דיי פשוטה. כאשר אתם פותחים את המים בברז, יש חיישן שמזהה שביצעתם את הפעולה הזו. החיישן למעשה נותן הוראה להדליק את המצת החשמלי שמדליק את המבערים במערכת הגז.

בסמוך למבערים, יש צינור נחושת שבו נמצאים המים שמגיעים אליכם לברז. תוך כדי תנועה, המבערים מחממים את המים והם יוצאים חמים ישירות אליכם. אם עברה בכם השאלה איך עובד דוד גז בבניינים משותפים, דעו כי העיקרון דומה ויש הבדלים קטנים שעליהם נדבר כעת.

 

איך עובד דוד גז בבניינים משותפים?

איך עובד דוד גז בבניינים משותפים? בבניינים משותפים כל המערכת הופכת למשותפת לכלל הדיירים, בדיוק כמו בדודי שמש. למעשה, ברוב המקרים הצינורות של דוד השמש הם גם הצינורות של מערכת הגז.

צינור הנחושת שבו יש מים הופך להיות צינור גדול, מסועף המעביר מים לכל הדירות. לאורך הצינור הזה יהיו המבערים ובכל ברז ביתי יהיה אותו חיישן שמזהה את פתיחת המים.

מדובר על מערכת רחבה וגדולה שלצידה יש התקנה יקרה של אנשי מקצוע מהתחום.

 

מהם היתרונות הקיימים בדוד גז בבניין משותף?

אין ספק כי היתרון הגדול ובולט ביותר של מערכת הגז הוא כמובן האפשרות לקבל מים חמים בכל עת מבלי להמתין לחימום שלהם.

זה היתרון היחיד שמדברים עליו באופן גלוי וברור. היו כאלו שגם דיברו על המחיר הנמוך של הגז, אך כבר הספיקו להפריך את הטענה הזו והראו כי לפעמים דוד חשמל חסכוני יותר.

אפשר לומר כי דוד גז הוא בעיקר נוח בחורף כשלא רוצים לחכות יותר מידי זמן עד שיתחממו המים. זה בהחלט יעיל, אך לפני שאתם רצים לבצע התקנה, כדאי גם להכיר את החסרונות ולהבין עד הסוף איך עובד דוד גז בבניינים משותפים.

 

האם יש גם חסרונות לדוד גז?

כעת נמנה את החסרונות הבולטים שעליהם בדרך כלל לא מדברים ורבים האנשים שאינם מודעים אליהם ומכירים אותם רק לאחר ההתקנה.

 

שעבוד למערכת

כשדיירי בניין מחליטים להתקין דוד גז, הם למעשה משתעבדים למערכת חימום מים מהסוג הזה מהסיבה שלא ניתן להתקין את דוד הגז בלי חתימה של כל דיירי הבניין.

הסיבה שמחתימים את כל הדיירים נובעת מהעלויות השותפות על תחזוקת המערכת עצמה. אם יש בבניין מערכת כזו, כל דיירי הבניין נדרשים לשלם עליה כל הזמן, גם אם חלק בחרו להפסיק את השימוש והתקינו דוד חשמל.

 

התקנה בעלות יקרה

לדודי גז יש התקנה יקרה מאוד ביחס להתקנה של דוד שמש או דוד חשמל. העלויות מתחילות גבוה וממשיכות גם בתחזוקה. אז אולי השימוש עצמו לחימום המים עשוי להיות זול, אך החישוב השנתי על התקנה ותחזוקה הופכים את העסק ליקר.

בנוסף, אם תרצו לעבור ממערכת הגז למערכת אחרת, תצטרכו הסכמה של כל דיירי הבניין להתקין מערכת חדשה לאחר שזו עלתה לא מעט.

 

בואו נדבר קצת על תקלות

כמו בכל מערכת דודים שבה עשוי להיות מצב של דוד לא מחמם, גם במקרה של דוד גז עשויות להתרחש תקלות.

אם במערכת דודים רגילה ולא על גז יש בעיות אבנית, חשוב לדעת שבעיות אלו פוקדות גם דודי גז. האבנית בדרך כלל מצטברת בכניסה למחמם המים, חוסמת את עבודתו וגורמת למצבים של דוד גז לא מחמם.

זו לא התקלה היחידה בדודי גז ולמעשה יש מקרים שבהם יש פריקות לחץ שעשויות להיות מסוכנות מאוד וגם תקלות בכרטיס האלקטרוני.

נכון, גם לדודי שמש ודודי חשמל יש מגוון תקלות, אך מדובר על מערכות שפעילות שנים, עברו שינויים מהותיים מבחינת הטכנולוגיה שלהם ויש להם פתרונות מצוינים לשלל תקלות, בניהן גם התקלה המבנית בבניינים משותפים.

בבניינים משותפים קיימת בעיה מבנית ידועה שבה אין מה שיעצור את זליגת המים הקרים מהמערכת המשותפת כאשר במיכל הדוד יש מים חמים.

אפשר לומר שמאז קיומה של מערכת הפקחום, בעיה זו כבר נפתרה וכל מי שרוצה יכול להתקין פקחום בעלויות מצוינות ונמוכות בהרבה ממערכת גז שלמה.

 

האם הוא יכול להחליף בצורה טובה את דוד החשמל?

האם דוד גז יכול להחליף את הדוד החשמלי בצורה טובה? אם זה רק מבחינת היתרון של המים החמים המגיעים במהירות, אז התשובה תהיה כן.

אם מסתכלים על החסרונות והתקלות שיש בדודי גז, אז התשובה הברורה היא חד משמעית לא. התקלות בדודי גז לעיתים מסובכות ומחייבות טיפול של אנשי מקצוע.

עבודת אנשי המקצוע לתיקון התקלות היא גבוהה מאוד והופכת את המערכת לפחות משתלמת. בניינים משותפים רבים נהנים זמן מה מהמים החמים שמגיעים במהירות, אך עד מהרה נדרשים לשלם רבות על תיקונים ותחזוקה והם מבינים שעשו עסקה לא כל כך משתלמת.

 

להתקין מערכת משותפת יחד עם פקחום

מי שמחפש אמינות בחימום המים, בהחלט ימצא זאת בדודי שמש ודודי חשמל ואליהם הוא יוכל לצרף את מערכת פקחום ולהנות ממים חמים גם בחורף. אם גם אתם רוצים להתקין, צרו עמנו קשר ונשמח לסייע לכם בהתקנה של דודי שמש, חשמל ופקחום.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן