אין מים חמים בדוד גז

יש לכם בבניין דוד גז ונתקלתם במצב שאין מים חמים בדוד גז. מה עושים עכשיו? למי פונים ואילו תקלות עשויות להתרחש במערכת כזו? רוב האנשים לא ידעו לענות על השאלות האלו מהסיבה שמערכת הגז לחימום מים פחות מוכרת בישראל ורוב האנשים לא יודעים מהם התקלות הנפוצות. במאמר זה ננסה למנות מספר תקלות שכדאי להכיר וגם נשווה את המערכת למערכות המסורתיות של דוד חשמל ושמש.

 

איך עובד דוד גז בבניין משותף?

לפני שנבין אילו תקלות יש בדודי גז הגורמות למצבים שאין מים חמים בדוד גז, תחילה נבין איך עובד דוד גז?

אז למעשה, דיירי הבניין יודעים שדוד הגז מספק להם מים חמים באופן מיידי עם פתיחת ברז המים. דבר זה קורה הודות למערכת המבערים שנפתחת על ידי חיישנים הפועלים ברגע שאתם פותחים את הברז. המבערים מחממים את צינורות המים באופן ישיר ואתם מקבלים מים חמים במהירות ובאופן מיידי.

 

אין מים חמים בדוד גז – מתי זה מתרחש?

אז מתי מתרחש מצב של אין מים חמים בדוד גז? יש מספר תקלות שעשויות לגרום למצב הזה ואנו נמנה כמה מהן.

 

בעיה בהפעלת החיישנים

לפעמים עשוי להתרחש מצב שבו החיישנים מאיזו שהיא סיבה לא פעלו בזמן שפתחתם את הברז. מדובר בכשל חשמלי של המערכת שיסומן בדרך כלל על הלוח האלקטרוני.

מה שאתם תראו על הצג הוא מספר תקלה, לכן לא תוכלו לדעת שהבעיה בחיישנים אך אתם תחוו מצב של דוד גז לא מחמם ותדעו שקיימת תקלה. על מנת לדעת במה מדובר, יש להזמין את החברה של המערכת שלכם.

לכל מערכת גז שמותקנת יש חברה שהתקינה אותה והיא גם החברה שתטפל בתקלות שלכם. בניגוד לדודי שמש וחשמל שבתקלות שלהם ניתן להזמין כל איש דודים, במקרה של גז אתם מחויבים לחברה שהתקינה לכם את המערכת.

 

אבנית במערכת הגז

כמו בדודי חשמל ושמש, גם לדוד הגז יש מצב של הצטברות אבנית. האבנית לרוב תצטבר בתוך צינורית הגז, דבר שיפריע לו לזרום ולחמם את המים.

בלי זרימת גז המבערים לא יוכלו לפעול, גם אם החיישנים שולחים פקודת הפעלה. מצב של חוסר בזרימת גז גורם למצב של דוד לא מחמם ומחייב הזמנה של החברה לתיקון, אחרת לא יהיו לכם מים חמים ולא משנה אם מדובר על קיץ או חורף, כי המערכת לא נתונה לשינויי מזג האוויר.

 

תקלות לחצים בדוד גז

לחץ גז הוא אחד הדברים החשובים במערכת חימום מים כזו. הלחץ שיוצא מהצינורית של הגז חייב להיות במינון הנכון.

לחצים גבוהים מידי הינם סכנה ועשויים לגרום לאסון ולחצים נמוכים מידי, לא יספקו לכם את חימום המים הנדרש.

כדי לדעת שלחץ הגז אצלכם מאוזן, אתם יכולים לראות אותו על הלוח האלקטרוני, אך אם הוא לא מאוזן, עליכם להתקשר לחברה שתגיע אליכם לסדר את הבעיה.

עכשיו ברור לכולנו שאנו לא מסתכלים באופן קבוע על הצג האלקטרוני, אך בשל הסכנה, כדאי מידי פעם להעיף מבט. כמו כן, אם אתם מרגישים מצב שאין מים חמים בדוד גז, זה הדבר הראשון שכדאי לבדוק.

 

האם גם במערכות חימום אחרות יש תקלות?

שתי המערכות המסורתיות לחימום מים בישראל הן דודי שמש ודודי חשמל. שתי המערכות מתפקדות יחד ועם השנים עברו התפתחות טכנולוגית גדולה.

כיום מערכות אלו נחשבות לאמינות מאוד. זה לא אומר שאין בהן תקלות, אך יש דרכי פתרון דיי פשוטות שאת חלקן ניתן לפתור לבד.

 

הנה מספר יתרונות של דודי שמש ודודי חשמל

אם יש לכם דוד חשמל לא מחמם, כנראה שהבעיה היא בגוף החימום שנשרף כתוצאה מאבנית. ניתן לתקן זאת על ידי איש דודים.

אם יש לכם דוד שמש לא מחמם, יכול להיות שיש נזילה או שהקולטים מלוכלכים ויש צורך בניקוי שלהם.

נזילות ניתן לתקן על ידי איש דודים וניקוי הקולטים ניתן לבצע לבד או בעזרת איש דודים לבחירתכם.

אם אתם צריכים איש דודים לתיקון, אתם לא מחויבים לחברה שהתקינה לכם את הדוד. כל איש דודים או חברה למערכות סולאריות יכולה להגיע אליכם לבצע את התיקון והחלפת הרכיבים.

מערכת דודי חשמל ושמש שמתוחזקת כראוי ונבדקת אחת לשנה, יכולה להחזיק יותר מעשור.

 

התקלה של הבניינים המשותפים שלא מוכרת לכולם

אחת התופעות של דודי שחמל ושמש היא שלפעמים חימום המים אינו מספיק לכל המקלחות של כל דיירי הבית.

דבר זה מתרחש בעיקר בחורף מסיבה מאוד פשוטה. בבניינים משותפים יש מערכת משותפת שמחוברת למערכת הדודים הפרטית של דירה.

בזמני חורף, בתוך הצינורות המשותפים יש מים קרים שלא התחממו על ידי השמש. אלו זולגים היישר אל הדוד החם שחיממתם על ידי הדוד החשמלי ומקררים את המים.

זה מצב מבאס, אך מה שחשוב שכיום כבר יש לו פתרון מעולה. פטנט פקחום נוצר בדיוק עבור הבעיה הספציפית הזו.

פטנט זה בעל חיישנים המזהים חום. הם יודעים מתי המים במכל חמים ומפעילים שסתום חשמלי ייחודי שמונע את זליגת המים הקרים אל המכל החם.

הפקחום לא מגיע עם מערכות הדוד, יש לרכוש אותו בנפרד ולהתקין. אנשים שיש להם פקחום מדווחים על חיסכון עצום בעלויות על חימום המים, מהסיבה שהם מנצלים היטב את המכל החם שלהם.

את הפקחום ניתן להתקין לבד או על ידי חברת לפיד שייצרה את הפטנט הייחודי. ההתקנה ובכלל המערכת לא עולים יקר והם יכולים לעבור אתכם מבניין לבניין.

אם גם אתם מעוניינים בפטנט פקחום בדירה שלכם, צרו איתנו קשר והזמינו את המערכת הפשוטה הזו שעושה את ההבדל.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן