איך עובד דוד גז

בשנים האחרונות צמד המילים דוד גז עלה לכותרות, כאשר קבלנים רבים הציעו לדיירים חדשים את השירות של דוד גז. מדובר בטכנולוגיה קיימת, אך פחות מוכרת בהיבט של חימום מים.

אנשים רבים מכירים את היתרונות של המערכת ופחות את החסרונות שלה. במאמר הבא נסביר על דוד גז איך עובד ועל היתרונות לצד החסרונות. כמו כן, נסביר על פתרונות נוספים שטובים לא פחות.

 

היתרון הבולט של דוד גז

היתרון הבולט של דוד גז זו כמובן העובדה כי המים החמים מגיעים אליכם למקלחת באופן ישיר ומהיר. מי שלא יודע איך עובד דוד גז, ודאי לא מבין איך זה יכול להיות. אך זה בהחלט התכונה המרכזית של שירות זה.

אין ספק כי זהו יתרון חשוב, כי בסופו של דבר, בעת כניסה למקלחת אנו רוצים שיהיו לנו מים חמים. עם זאת, חשוב להכיר את החסרונות של השיטה ולהבין האם היא מתאימה עבור הבניין שלכם.

 

החסרונות הבולטים של דוד גז

על החסרונות של דוד גז רבים לא מדברים, אך הנה כמה עובדות שחשוב להכיר ולדעת לפני שאתם רצים לעשות דוד גז:

 

שעבוד

אחד החסרונות הבולטים הוא השעבוד למערכת זו. כדי שדוד גז יפעל בבניין, על כל דיירי הבניין לחתום שהם רוצים במערכת. ברגע שהמערכת הותקנה בבניין, לא משנה אם הדייר החליט להשתמש בשיטה אחרת, הוא תמיד יהיה מחויב לשלם על המערכת שכבר קיימת בבניין.

 

התקנה יקרה

ההתקנה של מערכת גז בבניין היא התקנה יקרה וכמו שאמרנו, היא מאוד מחייבת את כל דיירי הבניין בעתיד.

 

התקנה של מערכת משותפת אחרת

אם החלטתם שאתם רוצים להשתמש במערכת חימום מים אחרת, כמו מערכת דודים משותפת, יהיה עליכם לדבר עם כל דיירי הבניין מחדש על התקנה של מערכת חדשה. נכון, היא פחות יקרה ממערכת הגז, אך אם הותקנה מערכת גז, זה כסף שנזרק לפח.

 

האם בדוד גז יש תקלות?

דוד גז לא מחמם הוא בהחלט תסריט קיים שיש לקחת בחשבון כמו בכל מערכת שמתקינים. יש בו תקלות אבנית בכניסה למחמם המים, תקלות פריקת לחץ שעשויות לגרום לא לעבוד ועשויות גם להיות מאוד מסוכנות וגם תקלות בכרטיס האלקטרוני.

לפתור תקלה בדוד גז זה לא דבר תמיד פשוט. עליכם להזמין טכנאי שיוודא את קוד התקלה בכרטיס האלקטרוני ורק לאחר מכן יציע תיקון.

הנושא של איך עובד דוד גז הוא חשוב מאוד במקרה זה, כדי שיהיה לכם קצת מושג על הדרך של הטכנאי לתקן את התקלה. וגם לאחר שיודעים איך המערכת עובדת, לא תמיד מבינים את דרך התיקון שלה.

 

איך עובד דוד גז בבניין משותף?

איך עובד דוד גז בבניין משותף? זו אולי השאלה שהכי מעניינת אנשים שלא מכירים את הטכנולוגיה ורוצים לדעת עליה קצת יותר.

חימום מים בגז עובד על עיקרון מאוד פשוט. בבניין שיש בו מערכת כזו, יהיו צינורות מים משותפים שאליהם יכנסו מים קרים כאשר אתם פותחים את הברז במקלחת. המים הקרים נכנסים למערכת ומגיעים לאזור שבו נמצאים המבערים. בחלק הזה, חיישני המערכת מזהים המים את הקרים ומתחילים לפעול לצורך חימום המים שמגיעים אליכם חמים ישירות לברז.

צינורות המים המשותפים הם בדרך כלל גם צינורות של דוד השמש בבניין ובימי השמש, בבניין שיש בו קולטים על הגג, ניתן לקבל מים חמים מהשמש. בבניין כזה, חשוב להתקין מערכת פקחום שיש לה המון יתרונות.

 

קבלת כל המים החמים

מערכת פקחום מאפשרת לכם לקבל את כל המים החמים שהתחממו מהשמש. על ידי הפעלת השסתום החשמלי האוטומטי כאשר היא מזהה שמיכל המים הפרטי שלכם מלא במים חמים.

 

חיסכון בהוצאות חימום המים

בסופו של דבר, אם אתם משתמשים בחימום המים באמצעות השמש, אתם לא משלמים חשבון גז אם יש לכם מערכת הפועלת על גז או חשבון חשמל אם יש לכם מערכת הפועלת על חשמל. הפקחום ללא ספק חוסך בהוצאות למי שמתקין אותו.

 

היתרונות בדודי חשמל ושמש

דודי חשמל ודודי שמש הם השיטה המסורתית בישראל לחימום מים. שיטה זו עובדת בצורה פשוטה יחסית, התקלות שלה ברורות מאוד ויש מספר תקלות שאתם יכולים גם לפתור באופן עצמאי, כמו ניקיון של הקולטים או ניקיון אבנית מאזורים מסוימים.

לשיטה של דודי שמש ודודי חשמל יש מספר יתרונות:

השילוב בין השניים מאפשר שימוש בחימום מים טבעי לפחות לשתיים מעונות השנה.

אם מתקינים פקחום בין המערכות, ניתן למקסם את הפעילות שלהן והעלות של הפקחום הרבה יותר זולה מכל מערכת אחרת.

התקלות של דוד לא מחמם אלו אינן תקלות שלא ניתנות לתיקון. הן פשוטות ועלות התיקון אינה יקרה ביחס לתיקון של מערכת גז.

התחזוקה של המערכות היא נמוכה

ואלו מערכות שנשארות תקינות למשך עשר שנים לפחות כאשר עושים בדיקת תקינות אחת לשנה.

 

התקלות שעשויות להתרחש בדודי חשמל ושמש

תקלות נפוצות בדודי חשמל

דוד חשמל לא מחמם זו תופעה קיימת שיכולה להתרחש כאשר יש קצר חשמלי או שגוף החימום נשרף כתוצאה מהצטברות אבנית.

תחזוקה נכונה אחת לשנה היא הפתרון לתקלות אלו. מי שמזמין איש דודים לבדיקת המערכת, יוכל להשתמש בה כל השנה ובסבירות גבוהה שלא יהיו לו תקלות.

 

תקלות נפוצות בדודי שמש

דוד שמש לא מחמם עשוי להתרחש כאשר הקולטים מלוכלכים ואז הדרך לפתור את הבעיה היא לנקות אותם. מקרים נוספים שהם יותר נדירים הם שבר בקולטים. במצב כזה תצטרכו להחליף את הקולט השבור, אך זו תקלה שמתרחשת מבלאי בדרך כלל.

תקלה נוספת היא נזילה מהצינורות. איתור הנזילה יפתור את הבעיה ויחזיר לכם את המים החמים.

לסיכום, אם התלבטתם האם לחתום לדיירי הבניין שלכם על הטופס להתקנת חימום מים בגז, ההמלצה שלנו, לקרוא על המערכת, להבין היטב את היתרונות והחסרונות וכך לדעת האם היא מתאימה לכם. כמו כן, זכרו כי ניתן להתקין פקחום למערכת הדוד החשמלי ודוד השמש ויכול להיות שבכלל לא תזדקקו לחימום מים בגז.

 

 

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן