תקלות נפוצות של מערכת סולארית

מערכות חימום מים סולאריות הן פתרונות ידידותיים לסביבה וחסכוניים לאספקת מים חמים לבתים ולעסקים. עם זאת, כמו כל מערכת מכנית, גם מערכת זו רגישה לתקלות שמגיעות עם הזמן. הבנת תקלות נפוצות של מערכת סולארית וידע כיצד לפתור אותן, יכולים לעזור ולהבטיח שמערכת חימום המים הסולארית שלכם פועלת ביעילות.

במאמר זה, נחקור כמה מהתקלות הנפוצות ביותר במערכות חימום מים סולאריות ונספק הנחיות איך לפתור אותן.

תקלות נפוצות של מערכת סולארית: חוסר במים חמים

בעיה:

אחת הבעיות הנפוצות ביותר במערכות חימום מים סולאריות היא מחסור במים חמים או בשמה הנפץ: דוד לא מחמם. זה יכול להיגרם מסיבות שונות, לרבות חוסר אור שמש, משאבה לא תקינה או בעיות בקולט השמש.

מדובר בתקלות מוכרות, אך כדי לדעת מהי התקלה הספציפית שגורמת לבעיה זו, יש לבצע בדיקה מקיפה ולשלול בעיות אחרות, ממש כמו שרופא שולל מחלות.

 

פתרון:

תחילה, יש לבדוק את קולט השמש ולוודא שאין דברים שחוסמים אותו כגון לכלוך, פסולת או הצללה מעצים או מבנים סמוכים. אם זה המצב, נקו את הקולט במידת הצורך

אם הקולט נקי ואין מה שחוסם אותו, ודאו שהמשאבה שלו פועלת כהלכה. הקשיבו לרעשים או רעידות חריגות ובדקו את חיבורי החשמל של המשאבה. כמובן שיש לבצע זאת בעזרת איש דודים מוסמך.

אם אי הדודים לא מצא תקלה במשאבה, ודאו שהוא מבצע הוצאת אוויר מהמערכת על ידי פתיחת שסתום שחרור האוויר הממוקם בנקודה הגבוהה ביותר במערכת. זה ישחרר כל אוויר כלוא שעשוי למנוע את זרימת המים החמים.

אם המערכת עדיין לא מייצרת מים חמים, סביר להניח שהטכנאי יפנה לבדוק תקלות נפוצות של מערכת סולארית, שונות ממה שבדק עד עכשיו.

 

תקלות נפוצות של מערכת סולארית: דליפות

בעיה:

נזילות יכולות להתרחש ברכיבים שונים של מערכת חימום מים סולארית, לרבות צינורות, שסתומים, אביזרים ומיכל האגירה. נזילות במערכת הדוד נחשבות לתקלות נפוצות של מערכת סולארית והן גורמות למצבים של דוד שמש לא מחמם.

כשדוד השמש שלכם לא מחמם ואתם לא מקבלים מים חמים, אין ספק שמדובר בתקלה ויש להזמין טכנאי דודים לזיהוי.

 

פתרון:

יש לבדוק את המערכת כולה, כולל צינורות, שסתומים וחיבורים, לאיתור סימני דליפה. חפשו כתמי מים, רטיבות או שלוליות מסביב למערכת.

כמו כן, יש ליצור קשר עם טכנאי דודים שיבצע בדיקה וסגירה של כל החיבורים או האביזרים הרופפים ויחליף רכיבים פגומים כגון צינורות סדוקים או שסתומים פגומים.

 

תקלות נפוצות של מערכת סולארית: קיפאון בצינורות המערכת בחורף

בעיה:

מערכות חימום מים סולאריות פגיעות בטמפרטורות קפואות, זה עשוי להתרחש במיוחד באזורים עם אקלים קר, כמו אזור הצפון לדוגמא בעונת החורף כאשר הטמפרטורות יורדות מתחת לאפס ויורד שלג.

כאשר מים קופאים בתוך המערכת, הם עלולים לגרום נזק לרכיבים כגון צינורות, שסתומים וקולט השמש.

 

פתרון:

יש להזמין טכנאי דודים ולהתקין אמצעי הגנה מפני הקפאה כגון חומר מונע קפיאה על בסיס גליקול או מערכות ניקוז המנקזות אוטומטית מים מהקולט כאשר הטמפרטורות יורדות מתחת לאפס.

כמו כן, מומלץ להתקין בידוד צינורות ורכיבים חשופים כדי למנוע איבוד חום ולמזער את הסיכון להקפאה.

 

תקלות נפוצות של מערכת סולארית: אבנית

בעיה:

אבנית והצטברות של מינרלים יכולים לשקוע בתוך קולט השמש והצינורות לאורך זמן, מה שמפחית את היעילות והביצועים של המערכת.

מדובר על אחת התקלות היותר שכיחות בדודי שמש ודודי חשמל ויש לדעת זאת ולשים לב לכך בעת תחזוקת הדוד.

 

פתרון:

שטפו את המערכת באופן קבוע כדי להסיר משקעים ומרבצי מינרלים. פעלו בהתאם להנחיות היצרן להליכי שטיפה מומלצים. כיום ניתן גם להתקין מערכת לניקוי קבוע על הגג ששוטפת את האבנית מהקולטים.

כמו כן, יש ליצור קשר עם טכנאי דודים אחת לשנה לצורך תחזוקת ניקיון אבנית. זה יחסוך לכם תקלות רבות במערכת הסולארית לחימום מים.

 

תקלות נפוצות של מערכת סולארית: בעיות חיישנים במערכת הסולארית

בעיה:

חיישנים ממלאים תפקיד מכריע בוויסות הטמפרטורה של מערכת חימום המים הסולארית. חיישנים פגומים עלולים לגרום לקריאות טמפרטורה לא מדויקות ולפעולה לא יעילה.

 

פתרון:

הזמינו טכנאי ובצעו בדיקה של החיישנים. הטכנאי יבדוק נזקי קורוזיה ויחליף חיישנים פגומים לפי הצורך. כמו כן, הוא יבדוק שהחיבורים מחוברים כהלכה ולפי הוראות היצרן ויכייל אותם במידת הצורך.

 

תקלות נפוצות של מערכת סולארית: בעיות חשמל

בעיה:

מערכות חימום מים סולאריות עלולות להיתקל בבעיות חשמל כגון חיווט פגום, נתיכים מפוצצים או בקרים לא תקינים. אלו בעיות שפותרים עם חשמלאי דודים מוסמך. בשום אופן אין לנסות לפתור אותן באופן עצמאי, כי זה פשוט מסוכן וקל מאוד להתחשמל.

 

פתרון:

אם מדובר בבעיית חשמל, חשמלאי הדודים יבדוק את כל הרכיבים החשמליים של המערכת, לרבות חיווט, חיבורים ובקרים, עבור סימני נזק או בלאי.

את התקלות האלו בודקים בעזרת מכשיר שנקרא מולטי – מטר והוא מזהה אי סדרים ותקלות. לאחר זיהוי התקלה, החשמלאי יחליף רכיבים פגומים ויוודא שכל החיבורים תקינים ועובדים באופן בטוח.

 

בואו נסכם

לסיכום, תחזוקת מערכת חימום מים סולארית כרוכה בבדיקה שוטפת ופתרון תקלות על מנת להבטיח ביצועים ויעילות מיטביים. על ידי זיהוי וטיפול בתקלות נפוצות בזמן, בעלי בתים ועסקים יכולים להאריך את תוחלת החיים של מערכת חימום המים הסולארית שלהם וליהנות מגישה אמינה למים חמים תוך מזעור עלויות האנרגיה וההשפעה הסביבתית.

שירות מקצועי שוטף ותחזוקה מונעת יכולים במקרה זה לסייע מאוד. אם אתם זקוקים לטכנאי מערכת סולארית מוסמך, צרו עמנו קשר.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן