טכנאי מערכות סולאריות

מתי צריך להזמין טכנאי מערכות סולאריות? זו שטלה חשובה, רוב האנשים יודעים באופן פשוט מה זו מערכת סולארית לחימום מים, אך לא באמת מכירים איך הרכיבים שלה פועלים. אם מתרחשת תקלה, רוב האנשים לא ידעו להצביע היכן נמצאת התקלה במערכת. במאמר הבא נסביר על תקלות שעשויות להתרחש במערכת כזו ומתי עלינו להזמין טכנאי לתיקון המערכת.

 

איך בנויה מערכת סולארית?

לפני שנדבר על תקלות ומתי כדאי להזמין טכנאי מערכות סולאריות, תחילה נדבר על הרכיבים שקיימים במערכות סולאריות לחימום מים.

 

קולטים

הקולטים הם הרכיב הראשון והחשוב של המערכת הסולארית. דרך הקולטים נכנסות קרני השמש, נאגרות בו ואנרגיית האור שלהם הופכת לאנרגיית חום שמחממת את המים בצינורות.

כאשר מדובר על מערכת סולארית גדולה בבניינים, אתם תראו על גג הבניין כמות גדולה של קולטים. בבתים פרטיים לצורך חימום מים יש צורך בקולט אחד.

בתים פרטיים שיש בהם קולטים על כל הגג של הבית, הם בתים שמשתמשים בטכנולוגיה לייצור חשמל ולא רק לחימום מים.

 

צינורות מים

צינורות המים הם השלב הבא בתוך המערכת הסולארית. אל הצינורות עוברים המים החמים שהתחממו בקולטים. בבניינים מדובר על מערכת צינורות משותפים.

 

מכלי מים

אל הצינורות מתחבר מיכל מים שממנו מגיעים אליכם המים החמים. בבניינים משותפים מכלי המים נמצאים בדרך כלל במסתור הכביסה.

 

מתי יש להזמין טכנאי מערכות סולאריות?

טכנאי מערכות סולאריות יש להזמין כאשר קיימת תקלה בדוד. מהי תקלה בדוד? איך במערכת משותפת ניתן לדעת שקיימת תקלה כזו? נתחיל מזה שכאשר מערכת סולארית לא מחממת כמו שצריך את המים, זו כבר נורת אזהרה שאומרת לכם שכדאי להזמין טכנאי מערכות סולאריות לבדיקה.

אם מדובר בבניין משותף, ככל הנראה שכנים נוספים יתלוננו על חימום מים לא תקין ואתם יכולים להבין מכך שבאמת יש תקלה באחד מהרכיבים.

 

תקלות שעשויות להתרחש במערכות סולאריות

קולטים מלוכלכים ומלאים באבנית

אחת הבעיות שפחות מוכרת במערכות סולאריות, אך מטופלת באופן דיי פשוט, היא לכלוך על הקולטים. כדי שהקולט יוכל לחמם את המים, עליו לקלוט מספיק קרני שמש. כאשר הקולט מלוכלך, מאובק או מלא באבנית, קליטת הקרניים מתבצעת באופן לקוי והמים לא מתחממים.

כאשר מדובר על בניין עם מערכת סולארית משותפת, מדובר על מספר גדול של קולטים ויש להזמין טכנאי מערכת סולארית משותפת לצורך הניקוי.

 

קולטים שבורים

הדוד לא מחמם? יכול להיות שהקולטים שלכם שבורים. במקרה זה כבר לא מדובר בלכלוך שניתן לנקות, אלא ברכיב שבור שלא מאפשר קליטה של קרני השמש כלל. זה מצב שבו תצטרכו להזמין טכנאי מערכות סולאריות כדי להחליף את הקולט התקול.

 

נזילות

נזילות במערכות סולאריות משותפות הן תקלה שעשויה להתרחש בכל חלק שבו קיים צינור במערכת. זה יכול להיות בצינורות שנמצאים בתוך הקולטים. זה יכול להיות במערכת הצינורות המשותפים או אפילו בצינורות המחברים את המערכת המשותפת אל מכל המים שבדירה.

בגלל שמדובר במערכת כל כך מסועפת, קשה לדעת היכן נמצאת התקלה מבלי שטכנאי יבדוק היכן היא נמצאת. זה בדיוק הזמן שאתם חייבים להתקשר טכנאי מערכות סולאריות משותפות על מנת לזהות היכן נמצאת הנזילה ולתקן אותה.

 

מצבים שבהם אין מים חמים, אך לא מדובר בתקלה

במערכות משותפות קיים מצב אחד שבו המים החמים פשוט נגמרים מהר. אתם נכנסים למקלחת לאחר שחיממתם את המים במשך שעה או שהייתה שמש כל היום ותוך חמש דקות אתם חשים כי המים מתחילים להיות יותר ויותר פושרים.

המצב הזה מתרחש אך ורק במערכות סולאריות משותפות. מדובר בתקלה מבנית של המערכת עצמה. למעשה, בין הצינורות המשותפים למכלי המים, אין שסתום. בימי החורף, מים קרים מהצינורות זולגים אל הדוד החם שחיממתם באמצעות הדוד החשמלי והם אלו שגורמים למים להיות פושרים.

בימי הקיץ מתבצעת פעולה הפוכה. יש מים חמים בצינורות, אך הם נגמרים כי אחד השכנים פשוט התקלח לפניכם.

 

האם טכנאי יכול לסדר את התקלה הזו?

טכנאי מערכות סולאריות לא יכול לתקן את הבעיה המבנית של המערכת. חברות רבות העוסקות בתחום ניסו למצוא פתרון. רוב הפתרונות מציעים חלופה אחרת שאינה קשורה למערכת המשותפת. החברה שלנו, חברת לפיד, מצאה את הפתרון המהפכני שמתחבר למערכת ופותר את הבעיה.

פקחום הוא פטנט של חברת לפיד. מערכת חכמה שמתחברת למערכת המשותפת ויודעת לזהות בעזרת חיישני רגש מתי המים במכל שלכם חמים.

כאשר היא מבצעת את הזיהוי, היא מייצרת שסתום חשמלי שעוצר את התנועה של המים הקרים מהצינורות ולא מאפשר להם להיכנס אל הדוד החם. בצורה כזו הבעיה נפתרת ואתם יכולים להמשיך להנות ממערכת סולארית מצוינת.

איך מתקינים את הפקחום?

התקנה של פקחום יכולה להתבצע על ידי טכנאי שלנו או על ידכם. מדובר על מערכת פשוטה שכל אחד עם חוש טכני יכול להתקין. אנו מפרסמים הוראות התקנה ברורים באתר שלנו, סרטוני התקנה והוראות שמגיעות עם המוצר עצמו.

חשוב לציין שגם אם תחליטו שאנו נתקין את הפקחום, העלות היא נמוכה וההשקעה שלכם חוזרת די מהר, כבר לאחר מספר חודשים מרגע ההתקנה.

פקחום חוסך לכם כסף רב המגיע לפחו לחמישים אחוזים מתצרוכת החשמל בבית ולכן מדובר בהשקעה לטווח ארוך שאינה גבוהה במיוחד ומחזירה את עצמה כבר בשנה הראשונה.

 

רכישת פקחום או הזמנת טכנאי מערכת סולארית – איך מבצעים?

להזמנת מערכת פקחום או להזמנת טכנאי לתיקון המערכת הסולארית, צרו קשר עכשיו, בנוסף, ניתן גם להכנס לאזורי השירות לתיקון מערכת סולארית המתפרסמים אצלנו. תוכלו להיכנס ולראות היכן נמצא אזור השירות הקרוב ביותר לביתכם.

אנו מזמינים אתכם להתחיל להתנסות במערכת פקחום, לחסוך בעלויות ולהנות מהמים החמים שחיממתם בעצמכם או שהגיעו בעזרת המערכת הסולארית.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן