מה ההבדל בין מערכת סולארית לדוד חשמל

כולנו משתמשים ביום יום במים חמים שאנו מקבלים באמצעות מערכת סולארית או הדוד החשמלי, אך האם אנו יודעים מה ההבדל בין מערכת סולארית לדוד חשמל? האם אנו יודעים לומר מתי כדאי להשתמש בכל אחת מהמערכות ומתי השימוש אינו חסכוני עבורנו?

במאמר הבא נסביר את ההבדלים ונמנה את כל היתרונות של כל אחת מהן.

מה יותר טוב עבורנו? מערכת סולארית או דוד חשמל?

נתחיל ונאמר ששתי המערכות הינן מערכות טובות ואמינות, רק שהמערכת הסולארית היא למעשה החסכונית בין השתיים.

בעוד דוד החשמל מצריך מאיתנו להשתמש בחשמל של חברת החשמל ולשלם עליו, המערכת הסולארית משתמשת במשאב טבעי לחלוטין שהוא חינמי עבור כולם – השמש.

אז אם מסתכלים מבחינת עלויות ואיכות הסביבה, אין ספק שמערכת סולארית היא הטובה מבין השניים.

בישראל, לשמחתנו, יש המון ימי שמש, כמעט כל השנה, למעט שלושת חודשי החורף שהם קרים יותר. השימוש במערכת הסולארית הוא דיי גבוה והתשלום על חשמל יחסית נמוך בחישוב השנתי.

 

מה ההבדל בין מערכת סולארית לדוד חשמל מבחינת רכיבי המערכת?

ההבדל בין מערכת סולארית לדוד חשמל הוא במספר רכיבים:

בדוד חשמל יש מכל דוד עם מים, צינורות המחוברים לצנרת של המים החמים, גוף חימום ואזור שמתחבר לצנרת החשמל. מדובר במערכת בחיבור מאוד פשוט.

במערכת סולארית יש קולטים משותפים על גג הבניין, צינורות משותפים, מכלי דוד קטנים בכל דירה וחיבור למערכת החשמל למקרה שתרצו לחמם באמצעות הדוד החשמלי.

המערכות מחוברות בניהן, אך כל אחת עובדת באופן עצמאי מהשנייה ומבצעת פעולת חימום אחרת לגמרי ללא תלות.

כלומר, בזמן שאתם מחממים את המים באמצעות צנרת החשמל, אם יש שמש, גם הצינורות המשותפים יתחממו, כי הקולטים ממשיכים לעבוד בכל מקרה.

 

יתרונות הדוד החשמלי

לדוד החשמלי יש מספר יתרונות שכדאי להכיר והם הסיבה שכדאי להשתמש בו מידי פעם:

אין תלות במזג האוויר

ניתן לחמם מים מתי שרק רוצים בהדלקת מתג הדוד. במצבים של קצר או חוסר תשלום של חשבון החשמל, אתם עלולים להיתקע ולהיות עם דוד לא מחמם. אך מלבד זאת, יהיו לכם מים חמים כל עוד תחממו את הדוד.

התקנה בכל מקום
הדוד החשמלי אינו תלוי בשמש, אלא בצנרת החשמל. לכן ניתן להתקין אותו כמעט בכל מקום באזור הדירה.

רוב הקבלנים מתכננים אותו באזור של מסתור הכביסה או בפיר מיוחד שהכינו עבור כל הדירות. כמו כן, הוא ניתן לחיבור למערכת דוד השמש הקיימת ולכן התקנתו אינה דורשת הכנה מיוחדת.

 

חימום יחסית מהיר וודאי

כל עוד הדוד החשמלי שלכם תקין, לא תהיה לכם בעיה של חמים מים באופן מהיר וודאי.

הדלקת הדוד לחצי שעה עד שעה באופן מתוכנן, תאפשר לכם להתקלח במים חמים, בין אם מדובר בשעת בוקר, צהריים, ערב או לילה. זאת בניגוד למערכת סולארית שמחייבת אור יום ושמש שבלעדיה לא יהיו לכם מים חמים.

 

יתרונות המערכת הסולארית

אופן חימום המים וחיסכון בחשמל

אופן חימום המים באמצעות השמש שהיא משאב טבעי וחינמי היא היתרון הכי גדול של מערכת סולארית.

מדובר בחיסכון עצום של כספים לאורך השנה ולכן אנשים רבים מעוניינים במערכת זו. בבתים פרטיים אתם תראו מערכת דומה ופשוטה יותר של דודי שמש ובבניינים זו תהיה המערכת הסולארית.

 

יתרון סביבתי

מערכת סולארית היא מערכת ירוקה שלא עושה שימוש בחומרי גלם כימיים או סינטטיים והיא ללא ספק מפחיתה את התלות באנרגיות מזהמות. היום יותר מתמיד, היתרון הזה נצרך וחשוב במיוחד לאור המודעות שלנו על טביעת הרגל הפחמנית של כל אדם ואדם בכדור הארץ.

 

תקלות במערכות הסולארית והדוד החשמלי

הנושא של תקלות הינו נושא חשוב, שכן כל מערכת ולא משנה איזו, חווה תקלות. במערכות סולאריות יש המון תקלות הקשורות בניקיון הקולטים ונזילות במערכת הצינורות המשותפים. התקנה נכונה ותחזוקה נכונה הם המתכון הטוב ביותר לשמירה על המערכת הסולארית לאורך זמן.

לעומת זאת, במערכת החשמל התקלה הנפוצה ביותר היא הצטברות של אבנית על גוף החימום עד למצב של שריפה ובעקבות כך תקלה בחימום המים.

>> דוד החשמל לא מחמם? קראו כאן.

 

מי מתקן את התקלות במערכות?

כשמדובר בדוד החשמל, לרוב זה יהיה חשמלאי דודים מוסמך. לעומת זאת, אם כבר מדברים על הבדלים בין מערכת סולארית לדוד חשמל, אז מי שיתקן תקלות במערכת הסולארית הוא איש מערכות סולאריות.

למידע נוסף על מי מתקן תיקוני מערכת סולארית – קראו כאן.

 

איזו מערכת כדאית יותר?

אפשר לומר כי המערכת הסולארית היא כדאית יותר מהדוד החשמלי, במיוחד בארץ החמה שלנו. עם זאת, עבור שלושת חודשי החורף, כדאי שתהיה לנו מערכת חימום נוספת כגיבוי.

שתי המערכות הינן טובות ואמינות וכדאי ואף מומלץ לעשות בהן שימוש נכון כדי לחסוך לעצמנו כסף וגם לסייע באופן סביבתי.

אם תשתמשו בכל אחת מהמערכות בצורה יעילה, תוכלו לחסוך בכל שנה אלפי שקלים וגם להנות ממקלחות חמות ונעימות.

אם אתם גרים בבניין או עתידים לגור באחד, בדקו אילו מבין המערכות קיימת אצלכם. ברוב המקרים שתיהן קיימות והן מתוחזקות הן ברמת ועד הבניין והן ברמה של כל דייר ודייר. אם אתם זקוקים לתחזוקה שותפת או תיקון של מערכות אלו, צרו עמנו קשר ונדאג לספק לכם שירות אדיב ומקצועי.

אם אתם מחפשים איש מקצוע לטפל בבעיות של מערכת סולארית – בדקו כאן.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן