תיקון תרמוסטט דיפרנציאלי

דודי שמש הפכו עם השנים לפופולריים יותר ויותר בשל היעילות האנרגטית והיתרונות הסביבתיים שלהם. מרכיב מרכזי במערכות רבות לחימום מים סולארי הוא התרמוסטט הדיפרנציאלי, אשר ממלא תפקיד מכריע בוויסות תהליך החימום.

במאמר זה, נבדוק מהו תרמוסטט דיפרנציאלי, תקלות נפוצות שעלולות להתרחש, מצבים בהם ניתן לבצע תיקון תרמוסטט דיפרנציאלי, והשלבים הכרוכים בהחלפת אחד.

 

מהו תרמוסטט דיפרנציאלי?

תרמוסטט דיפרנציאלי הוא מכשיר המשמש בדודי שמש לשליטה בזרימת העברת החום בין קולט השמש למיכל האגירה.

הוא עושה זאת על ידי מדידת הפרש הטמפרטורה בין שתי נקודות – בדרך כלל קולט השמש ומיכל אגירת המים.

כאשר הטמפרטורה בקולט גבוהה מהטמפרטורה במיכל, התרמוסטט הדיפרנציאלי מפעיל משאבה להעברת מים חמים למיכל. מנגנון זה מבטיח העברת חום יעילה ומונע התחממות יתר או תת-חימום של המים.

מדובר ברכיב הכרחי שמאפשר לנו לקבל מים בטמפרטורה הרצויה ומונע מצבים של כוויות וכדומה. חשוב לבצע התקנה של תרמוסטט איכותי וגם לוודא שהוא תקין. במידה ולא, יש לבצע תיקון תרמוסטט דיפרנציאלי או החלפה שלו.

 

תקלות נפוצות בתרמוסטט דיפרנציאלי

תרמוסטטים דיפרנציאליים, כמו כל רכיב אחר, עלולים לפתח תקלות לאורך זמן עקב בלאי, חשיפה למזג האוויר או בעיות חשמל. להלן מספר בעיות נפוצות שעלולות להתעורר.

>> כנסו לכאן לקרוא עוד על תקלות נפוצות בתרמוסטט

תקלה בחיישן

החיישנים המודדים טמפרטורה עלולים להיכשל, מה שיוביל לקריאות שגויות. זה יכול לגרום למערכת לפעול בצורה לא יעילה או לא לפעול בכלל ולגרום למצב של דוד לא מחמם. אם אין לכם מים חמים ביום שמש, זו אחת התקלות שכדאי לבחון.

 

בעיות חשמל

חיווט פגום, חיבורים רופפים או מעגלים שרופים עלולים לגרום לתרמוסטט לתפקוד לקוי. בדרך כלל, כשההתקנה של התרמוסטט מתבצעת באופן תקין, אתם לא תראו את התקלות האלו, אך לפעמים ישנם מקרים שבהם החיווט היה פגום כבר בהתחלה או שהחיבורים לא היו חזקים וזה מחבל בעבודת התרמוסטט ומחייב תיקון תרמוסטט דיפרנציאלי.

 

בעיות כיול

אם התרמוסטט אינו מכויל כראוי, ייתכן שהוא לא יפעיל את המשאבה בהפרש הטמפרטורה הנכון. זוהי בעיה ברת תיקון על ידי טכנאי דודים מוסמך וניתן לזהות אותה כאשר יש הפרשי טמפרטורה חדים בזמן מקלחת. תקלה זו לא תגרום למצב של דוד שמש לא מחמם.

 

תקלה ביחידת הבקרה

יחידת הבקרה עלולה לסבול מתקלות פנימיות, המובילות לתגובה לא יציבה או ללא תגובה מהתרמוסטט. במקרה זה, אתם עלולים לחוות מצב שבו אין מים חמים בדוד השמש, דבר שלא אמור להתרחש ביום שטוף שמש.

 

האם ניתן לתקן תרמוסטט דיפרנציאלי?

היכולת לתקן תרמוסטט דיפרנציאלי תלויה באופי התקלה ובעיצוב התרמוסטט. במקרים רבים, ניתן לפתור בעיות פשוטות כמו חיבורים רופפים או כיול חיישנים המאפשרים תיקון של תרמוסטט דיפרנציאלי מבלי להחליף את היחידה כולה.

עם זאת, בעיות חמורות יותר כמו יחידת בקרה פגומה או חיישנים שניזוקו ללא תקנה, עשויים לדרוש החלפה מלאה של התרמוסטט.

לאור חשיבותו של התרמוסטט למערכת חימום המים הסולארי, לרוב עדיף להתייעץ עם טכנאי מקצועי לצורך תיקונים. זה מבטיח בטיחות ומפחית את הסיכון לנזק נוסף.

 

כיצד להחליף תרמוסטט דיפרנציאלי

אם תיקון התרמוסטט הדיפרנציאלי אינו אפשרי, ייתכן שיהיה עליך להחליף אותו. השלבים הבאים מספקים מדריך כללי להחלפת תרמוסטט דיפרנציאלי המתבצעים על ידי טכנאי דודים מוסמך:

 

שלב 1: כיבוי אספקת החשמל והמים

לפני התחלת עבודה כלשהי, יש לוודא שהחשמל לדוד השמש כבוי. כמו כן, יש לסגור את אספקת המים כדי למנוע כל דליפה במהלך תהליך ההחלפה.

 

שלב 2: הסרת התרמוסטט הישן

יש לאתר את התרמוסטט הדיפרנציאלי במערכת, שנמצא בדרך כלל ליד קולט השמש או מיכל אגירת המים ולנתק כל חיווט או חיבור. כמו כן, יש להסיר את התרמוסטט מההרכבה שלו.

 

שלב 3: התקנת התרמוסטט החדש

יש לבצע התקנה של התרמוסטט החדש באותו מיקום כמו הישן. תחילה יש לחבר מחדש את החיווט ולוודא שכל החיבורים מאובטחים ומבודדים כראוי. חשוב מאוד לפעול לפי הוראות היצרן כדי להגיע להתקנה נכונה המונעת תקלות בהמשך.

 

שלב 4: בדוק את המערכת

לאחר התקנת התרמוסטט החדש, יש להפעיל מחדש את אספקת החשמל והמים ולבדוק את מערכת חימום המים הסולארית כדי לוודא שהתרמוסטט החדש פועל כהלכה.

בסיום, יש לבדוק אם יש דליפות, רעשים חריגים או התנהגות לא סדירה. כל התנהגות שאינה סדירה מחייבת בדיקה והתקנה מחודשת.

 

שלב 5: כיול ובדיקות סופיות

אם התרמוסטט החדש דורש כיול, יש לכייל אותו בהתאם להנחיות היצרן. לאחר הכיול, יש לנטר את המערכת כדי להבטיח שהיא פועלת ביעילות ושומרת על הפרש הטמפרטורה הנכון.

 

לסיכום

לסיכום, תרמוסטטים דיפרנציאליים הם מרכיבים חיוניים בדודי שמש, המבטיחים העברת חום יעילה ומונעים תקלות במערכת. בעוד שחלק מהתקלות ניתנות לתיקון, אחרות עשויות לדרוש החלפה מלאה.

על ידי ביצוע השלבים המפורטים לעיל, ניתן להחליף בהצלחה תרמוסטט דיפרנציאלי פגום ולשחזר את הביצועים האופטימליים של מערכת חימום המים הסולארית. אם אינך בטוח לגבי היבט כלשהו של תהליך התיקון או ההחלפה, צרו עמנו קשר.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן