החלפת תרמוסטט דיפרנציאלי

מערכות חימום מים סולאריות הן פתרונות ידידותיים לסביבה וחסכוניים להפקת מים חמים. בלב המערכות הללו נמצא התרמוסטט הדיפרנציאלי, מרכיב מכריע שאחראי על ויסות טמפרטורת המים. עם הזמן, תרמוסטט דיפרנציאלי עשוי לדרוש החלפה עקב בלאי או תקלות.

במאמר זה, נחקור כיצד פועל תרמוסטט דיפרנציאלי, מרכיביו העיקריים, האינדיקציות להחלפת תרמוסטט דיפרנציאלי והאם ניתן להחליף חלקים ספציפיים ולא את כולו.

 

מהו התרמוסטט הדיפרנציאלי?

תרמוסטט דיפרנציאלי הוא חלק בלתי נפרד ממערכת חימום מים סולארית, האחראי על שמירה על הטמפרטורה הרצויה של המים המאוחסנים במיכל. זה מבטיח שהמערכת פועלת ביעילות על ידי שליטה במחזור המים בין קולט השמש למיכל האגירה.

>> מהו תרמוסטט דיפרנציאלי ואיך עובד?

הרכיבים של התרמוסטט דיפרנציאלי

חיישני טמפרטורה

התרמוסטט הדיפרנציאלי מורכב משני חיישני טמפרטורה ראשוניים. חיישן אחד ממוקם בתוך קולט השמש כדי למדוד את טמפרטורת המים המחוממים על ידי אנרגיית השמש. החיישן השני ממוקם בתוך מיכל האגירה ומודד את טמפרטורת המים המאוחסנים לשימוש מאוחר יותר.

 

יחידת בקרה

יחידת הבקרה היא המרכיב המרכזי של התרמוסטט הדיפרנציאלי. הוא מקבל באופן רציף נתוני טמפרטורה מהחיישנים ומקבל החלטות על סמך הפרש הטמפרטורה בין הקולט למיכל האחסון. פעולה זו גם מפעילה את משאבת הסחרור להזיז מים מחוממים בעת הצורך.

 

מפעיל או משאבת מחזור

מפעיל, בדרך כלל מגיע בצורה של משאבת סחרור והוא אחראי על העברת מים בין קולט השמש למיכל האגירה. יחידת הבקרה מפעילה את המשאבה כאשר יש הפרש טמפרטורות משמעותי בין הקולט למיכל.

 

כיצד פועל תרמוסטט דיפרנציאלי?

פעולתו של תרמוסטט דיפרנציאלי תלויה במושג הפרש טמפרטורה. הוא משווה ללא הרף את קריאות הטמפרטורה מקולט השמש ומכל האחסון. כאשר טמפרטורת הקולט גבוהה משמעותית מזו של מיכל האגירה, דבר המעיד על כך שיש מים מחוממים סולאריים זמינים ואפשר להפעיל את יחידת הבקרה המפעילה את משאבת הסחרור.

מכשיר הפקחום המיועד עבור דירות בבניינים משותפים, פועל בצורה דומה. גם הוא פועל על חיישנים שיודעים לזהות מתי יש מים חמים במכל האגירה והוא מפעיל שסתום חשמלי ששומר על המים החמים בתוך המכל. עבודתו היא במגביל לעבודת התרמוסטט הדיפרנציאלי.

 

מחזור מים מחוממים

משאבת הסחרור דוחפת את המים המחוממים בשמש מהקולט לתוך מיכל האגירה. תהליך זה נמשך עד שהפרש הטמפרטורה בין שני המיקומים יצטמצם עד לטווח שנקבע מראש. בשלב זה, יחידת הבקרה מנטרלת את המשאבה עד שהפרש הטמפרטורה מגיע שוב לסף.

במצב שהמשאבה אינה פועלת מסיבות רבות, אתם תחוו מצב של דוד לא מחמם. במקרה זה כדאי לבצע החלפת תרמוסטט דיפרנציאלי או רק משאבה. בכל מקרה, חשוב לבצע זאת עם איש  מערכות סולאריות שמכיר את המערכת ויודע לבצע זאת.

 

אינדיקציות להחלפת תרמוסטט דיפרנציאלי

מתי כדאי להחליף תרמוסטט דיפרנציאלי? החלפת תרמוסטט דיפרנציאלי יש לבצע בהתאם לכשלים והתקלות שמתגלות. הנה מספר כשלים שכדאי להכיר:

 

תקלות תרמוסטט דיפרנציאלי

מספר בעיות יכולות להתעורר בתרמוסטט דיפרנציאלי לאורך זמן. אינדיקציות נפוצות להחלפה כוללות את הדברים הבאים:

 

כשל בהפעלה

אם התרמוסטט הדיפרנציאלי נכשל באופן עקבי בהפעלת משאבת הסחרור, זה עלול להצביע על תקלות בחיישן או ביחידת הבקרה.

 

פעולת משאבה רציפה

אם משאבת הסחרור פועלת ברציפות, זה יכול להעיד על בעיות ביחידת הבקרה, בחיישנים או ברכיבים אחרים.

 

קריאות טמפרטורה לא מדויקות

אם החיישנים מספקים קריאות טמפרטורה לא מדויקות, זה יכול להוביל לפעולה לא נכונה של המערכת. אי דיוקים אלה יכולים לנבוע מנזק לחיישן, מלכלוך או בעיות כיול.

 

בעיות חשמליות או מכניות

תקלות חשמל, קצרים או בעיות מכניות ביחידת הבקרה או במשאבת הסחרור עשויות לחייב החלפה.

 

איך מבצעים החלפת תרמוסטט דיפרנציאלי?

ריכזנו עבורכם את השלבים העיקריים בהחלפת תרמוסטט דיפרנציאלי המתבצעות על ידי טכנאים של מערכות סולאריות:

 

אבחון ובדיקה

לפני החלפת תרמוסטט דיפרנציאלי, יש לבצע תהליך אבחון ובדיקה שהינם יסודיים חיוניים. יש לוודא שהבעיות שנצפו אכן קשורות לתרמוסטט ולא לרכיבים אחרים במערכת. טכנאים מקצועיים יכולים לסייע בזיהוי מדויק של מקור הבעיות.

 

החלפה חלקית או מלאה

בהתאם לאופי התקלה, ייתכן שניתן יהיה להחליף רק רכיבים ספציפיים, כגון חיישנים או יחידת הבקרה. במקרים מסוימים, החלפה חלקית עשויה לפתור את הבעיה. עם זאת, אם מספר רכיבים נכשלים, ייתכן שיהיה צורך בהחלפה מלאה.

בכל מקרה, תמיד כדאי להזמין איש מערכות סולאריות על מנת להבין את היקף התקלה והאם כדאי לבצע החלפה מלאה. איש מערכות סולאריות ידע לבחון זאת ולענות על שאלה זו.

לסיכום, תרמוסטטים דיפרנציאליים חיוניים לתפעול יעיל של מערכות חימום מים סולאריות. תפקידם בשליטה על הפרשי טמפרטורה בין קולט השמש למיכל האגירה, חיוני לאספקת מים חמים בעת הצורך. כאשר מתעוררות בעיות עם תרמוסטט דיפרנציאלי, אבחון ובדיקות קפדניות הן חיוניות כדי לזהות את מקור הבעיות במדויק.

אינדיקציות להחלפה עשויות לכלול כשלים בהפעלה, פעולת משאבה מתמשכת, קריאת טמפרטורה לא מדויקת או בעיות חשמליות ומכניות. בהתאם לאופי התקלות, ניתן לקבוע האם להחליף את כל התרמוסטט או רק רכיבים ממנו. אם יש לכם תרמוסטט דיפרנציאלי ואתם חווים מצב של דוד שמש לא מחמם, להצעת מחיר או סיוע, צרו עמנו קשר ונשמח לסייע בעזרת הצוות המקצועי שלנו.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן